Time for a new adventure.....

'Fiji Time', no hurry, no worry

Waar zal ik eens beginnen….. 2 weekjes geleden vertrokken vanuit Amsterdam naar Singapore om daar een dag je door te brengen voordat ik verder zou gaan naar Fiji. Rond 6 uur in de ochtend geland en met een temperatuur van 32 graden zou het wel eens een heet dagje kunnen worden. En dat werd ‘t! Kon me werkelijks niks meer van Singapore herinneren en m’n ogen uit gekeken in deze gave stad. Met het nodige gepuf, aangezien het de hele dag ong. 36 graden was……

In de avond terug gegaan naar het vliegveld om de reis te vervolgen. Via Brisbane naar Nadi op Fiji. Na 23 uur op een vliegtuig stoel te hebben doorgebracht, waarvan de laatste 3 veruit ‘t zwaarste waren. Fiji is namelijk de ‘ Gran Canaria’ bestemming van de Ozzy’s en met een vliegtuig vol jankende en schreeuwende kids was het echt afzien.

Aangekomen op het vliegveld werd ik in een lokale schoolbus….jee, weer kids…. geduwd om naar m’n hostel te komen. Dit lag iets buiten de stad. Michelle de eigenaresse was blij me te zien. Aangezien ik de enige gast was vanavond kreeg ik een ‘ free upgrade’ naar een single room. ‘s Avonds hebben we samen ‘Fiji food’ gegeten en heeft ze me wat tips gegeven wat ik kan gaan bekijken op het eiland. Ik was erg blij met m’n upgrade, want de dorms hadden geen muskietennet en mijn kamertje gelukkig wel. Het stikte namelijk van de muggen gedurende de nacht.

De volgende ochtend ben ik naar Latouka en Ba gegaan om het dagelijkse leven van Fiji te gaan bekijken. Leuke markt, gewoon allerdaags, niet veel bijzonders. Helaas ging het te traag met de lokale bus om nog door te gaan naar Raikiraiki en besloot om terug te gaan naar Nadi. Daar heb ik voor de volgende komende week een ‘island hoppas’ gekocht. Alles all-in, transfers, accomodaties en maaltijden. Toch wel getwijfeld of ik niet beter een normaal transfer ticket had kunnen kopen, maar achteraf bleek dit de beste oplossing.

Vroeg m’n bed uit de volgende ochtend en richting het vliegveld, daar werd ik opgehaald met de transfer bus om naar de haven te gaan voor de island hop. Ik was niet de enige want de bus zat in no-time vol. We waren maar net op tijd in de haven en vlug inchecken en de boot op.

Via de kleine tropische eilanden groep Mamanuca op weg naar de Yasawa eilanden waar ik de komende week zou gaan vertroeven. De eerste stop die ik gekozen had was Kuarta Island. Vanaf de katamaran moesten we overstappen in een klein bootje en vervolgens gingen we naar het eiland. Daar aangekomen werden we hartelijk, zingend ontvangen door de crew van het ‘resort’. Ingecheckt in een nagenoeg nieuwe dorm en daarna lekker genikst….. en dat niksen ging eigenlijk de hele week zo door.

Iedere dag ben ik van eiland naar eiland gehopt en ieder plekje had wel z’n bijzonderheden. Op 1 eiland hadden na ze allemaal een spierwit zandstrand, helder water om te snorkelen, kayaken, duiken. Ben zelfs een avond wezen nacht snorkelen! Aan het begin van de week was het verschil tussen het zand en mijn benen niet te onderscheiden, gelukkig is daar wel wat verandering in gekomen. Gewapend met factor 50 liep ik er niet bij als een levende kreeft…..

Het was een heerlijke vakantie week met even helemaal niks aan je hoofd. ‘ FIJI TIME’ no hurry, no worry. Zodra het tijd was om te eten werd er zelfs even op de drum geslagen en ja, het was etens tijd, hoe relaxed. In de avond was er altijd wel wat aan enternaiment te doen. Zo ben ik ondertussen een expert in de bula-dance en krijg ik de laatste slok Kava in de ‘Kava ceremonie’ echt niet weg. De week leek eeuwig te duren, want Fiji time gaat niet snel.

Na een weeklang in het paradijs geleeft te hebben terug gegaan naar het hoofd eiland waar de luxe van een warme douche dan ook wel weer welkom is.

Het plan was om naar Suva te gaan, dat ligt aan de andere kant van het eiland. M.a.w. de regenkant van het eiland. De eerste stop was op BeachHouse, een mega populair hostel halverwege de route. Echt een van de beste backpacker plekken waar ik ooit geweest ben. Er is super veel te beleven….. als het niet regent. En dat deed het de hele dag. De hedendaagse backpacker doet zich te goed met het gratis Wifi…. Al is het wel makkelijk om de weersvoorspelling te bekijken, die was voor de komende week vooral heel erg nat, heel veel regen in Korolevu waar BeachHouse is en nog meer regen in Suva. Dus het besluit was snel genomen, dan maar geen Suva, terug naar Nadi.

Veel eiland-hop-genoten dachten er hetzelfde over en aangekomen op de backpacker hang-out place in Nadi was de hele club weer bij elkaar. We hebben de laatste dagen wederom doorgebracht in ‘ Fiji time’ helaas nu niet op een prachtig paradijs strand, maar het vulkanische strand bij de hostel.

Gisteren uitgecheckt en naar Auckland gevlogen. Lucky me, weer een vliegtuig vol met kinderen. Vandaag een dagje Auckland verkennen en shoppen…… met een verschil van 20 graden en zomerkleding kan er wel een truitje bij…… Tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Tante Diny

wat een geweldige blog ,net of ik er zelf bij ben ! Geniet er van en tot de volgende blog ,kijk er naar uit !xxx

Tante Diny

Wat een geweldige blog ,ik kijk al weer uit naar de volgende ! Geniet ervan !

Zus

Je hebt het weer getroffen met de keuze van je vakantie.
Kinderen zijn overal....en de toekomst!
Veel reisplezier en ik geniet van al die mooie belevenissen.

nancy

geweldige blog!!!!!
heerlijk en geniet er van!!
en inderdaad wat je zus ook zegt, voor jouw worden de kinderen binnenkort ook toekomst met je nieuwe opleiding/werk dus wen er maar aan haha xxx

Ger

super jij blijft ook iedereen verbazen, veel succes en plezier en een geweldige reis. xx

Chris

Hoi Esther,

Ik geniet van jouw verhalen, was ik maar 30 jaar jonger, dan ging ik met je mee, alvast een fijne verjaardag gewenst vanuit NH Best.
Ik kijk uit naar je volgende verhaal, groetjes van die nachtuil uit Best, Chris.

Twan van Roosmalen

Klinkt goed allemaal Esther. Ik krijg er ook weer zin in als ik al die verhalen van je lees. Veel plezier nog Gr uit Vorstenbosch.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!