Time for a new adventure.....

Beautiful days and cold nights @ NZ

En de 2 weken in New Zealand zijn alweer om

Cry
. De tijd gaat weer eens razendsnel voorbij. Geen 'Fiji Time' en geen 'Fiji temperaturen' gevonden op het Noorder eiland.

Dus...... toen ik aan kwam in Auckland was het al donker, koud en nat. Een leuk hostel gevonden en dag erna gaan shoppen. Het verschil met Fiji was een graadje of 20 dus er mocht wel een truitje/jasje of whatever bij.

Queenstreet is uitstekend voor een dagje shopvermaak/site seeing en bij deze ook goed geslaagd. Daar kwam ik later in de week pas achter toen het nog kouder werd. Natuurlijk prijs ik mezelf tot de luxe backpackers die gedurende een kort verblijf in NZ een auto huurt. Had ik vorige keer een supernieuwe Getz welke ik op gedoopt had tot ' The Green Getz', is de Getz van deze reis echt een blauw barrel en is de laatste weken door het leven gegaan als 'tha Getsie'. Alle deshboard lampjes hebben gebrand en het ding is wonderbaarlijk gewoon blijven rijden. Helaas is het lampje in de auto kapot wat echt heel irritant is. En automatische deurvergrendeling....... dat kent die niet

Undecided

Afijn, hij rijdt. De eerste week ben richting 'The Far North' gegaan, naar het uiterste noordelijke puntje van NZ. Cape Reinga. De weg erheen was sowsow, tot ong. een km of 50 voor plaat van bestemming. Echt hele gave vergezichten en een mooie stop gemaakt bij 'The Great Dune'. De eerste week heb ik zelfs overleefd in m'n tentje. Het was wel koud maar ja, ach beetje bikkelen is geen probleem.

Toch werd het iedere nacht wel wat kouder en het was na 2 nachten al geen uitzondering meer dat het tentje gecoverd was in ijs als ik ' s ochtends wakker werd. 'Wind vanaf Antartica' en die is nu eenmaal koud. Heldere nachten met fantastische sterrenhemel en overdag mooi droog koud weer.

De 4de dag in de kou ging het een beetje fout, waarschijnlijk kou op m'n rugspieren geslagen en kon de dag erop werkelijk m'n sokken niet eens aankrijgen. Gelukkig hoeft de backpack niet gesleept te worden, maar de beslissing was snel gemaakt. Tent blijft in de auto en op zoek naar hostels de komende week.

Na het noordelijke gedeelte ben ik doorgereisd naar Coromandel echt een prachtige streek en daar ook een paar mooie hikes gemaakt. Uiteindelijk neergeploft in Rotorura waar ik 3 nachten in een hostel geslapen heb.

Verjaardag gevierd.... allemaal bedankt voor de felicitaties

Kiss
.... en cake getrakteerd aan m'n medebackpackers.

Dagje genoten in op de Hobbiton Movie set en vervolgens door richting het Tongario NP om daar te gaan hiken. Het weer zat natuurlijk nog steeds niet mee. Het is minder koud, al regent het zowat de hele dag. Zeiknat kwam ik terug van een paar uurtjes hiken, wel erg mooi en veel gezien.

Vanavond het laatste nachtje in 'SurfTown' Raglan en morgen de auto inleveren en een nachtvlucht richting Cairns.

Down Under, here I come!

Cool

lien schapendonk

Hoi esther leuk verhaal en ondanks het slechte weer geniet je er tochvan nog heel veel plezier voor wat nog moet komen gr. Martin en lien

zus

Je valt van de ene verbazing in de andere....zo ook met het weer. Zie dat je de tijd nuttig besteedt. Enjoy your trip!!

nancy

klinkt weer fantastisch ondanks het koude en natte weer! maar vd week zei je dat je de zon te gemoet gaat dus kijk daar maar naar uit en geniet er heerlijk van!

Tante diny

Weer een mooie blog ! Kijk al weer uit naar de volgende geniet ervan !

Piet en Marja

Jij in de kou, wij in de hitte, het wordt deze week misschien
wel 40 C. Wij genieten er ook van.
Hopelijk wordt het in Australie ook beter voor jou.
Vandaag de om de wei gemaaid, zie er weer toppy uit.
Fijne vlucht en vervolg van je reis !!!