Time for a new adventure.....

.... This is not a drill, get out of the building...

.... This is not a drill, get out of the building...yep, aangezien je alles een keer meegemaakt moet hebben, werden we vanacht rond een uur of half 3 uit onze slaap gewerkt door een brandalarm gevolgd door de slow-whoop. Het hele pand moest geevacueerd worden. Goedemorgen!


Wonderbaarlijk (of niet

Sealed
) was ik de eerste die buiten op de stoep stond en dacht er nog even aan dat het een droom was, maar nee, binnen 3 minuten werd het erg gezellig op straat en hoorden we in de verte de sirenes al aankomen. Brandweermannen naar binnen en na 10 minuten was het hele circus weer vertrokken. Vals alarm, al moesten alle bewoners van kamer J104 zich melden. Gelukkig mocht ik m'n bedje weer in. De volgende ochtend navraag gedaan over het hoe en wat, waarschijnlijk een vervuilde melder.....

Gelukkig was dit de eerste keer dat ik dit meemaakte in al die jaren BHV training... ondertussen ben ik alweer een heel eind onderweg richting Sydney. Laat ik bij het begin beginnen. Dus.... ik mocht NZ niet in als ik geen ticket zo hebben om door te reizen naar Australie. Op het vliegveld van Nadi een aanbieding gekocht naar Cairns en daar is waar ik uit eindelijk terecht ben gekomen. Met een nachtvlucht.... zonder jankende kinders aan boord.

Wink

's Ochtends vroeg aangekomen en de eerste de beste hostel binnengewandeld. Kreeg ook nog een dormroom voor mij alleen en de komende dagen kwam daar niemand bij. Heerlijk rustig. Na een dagje Cairns heb ik een tripje geboekt. Ja, alles gaat hier met tours en tripjes, naar Daintree Rainforest en Cape Tribulation.

In de ochtend opgehaald met een busje en onderweg gestopt bij de Mossman George, een krokodillen safari gemaakt. Helaas maar 1 croco gespot en daarna op weg naar de hostel in het regenwoud. De volgende ochtend een hike gemaakt langs een adembenemend mooi strand en de jungle in. Op de terugweg nog lekker ijs gegeten en passerden wederom de plek waar Steve Irwin z'n laatste opname maakte......

Terug in Cains was ik een beetje van de 'wat-zal-ik-eens-gaan-doen' mood en heb ik info ingewonnen over het reizen langs de kust en het reizen richting de outback. Conclusie: MUST-DO-EVERYTHING-NOW-I'M-HERE!

Innocent

Het plan in elkaar gezet en de komende maand richting Sydney langs de kust en vervolgens met het vliegtuig naar Darwin en dan het hele eind nog een keer door de outback naar Melbourne. Dat zijn heeeeeeeeeeel veel kilometers.

De volgende ochtend zat ik in de Premier bus naar het plaatsje Townsville. Daar heb ik in de middag de Castle Hill gehiked, wat een super mooi uitzicht gaf over de stad en Magnetic Island.

Vervolgens ben ik doorgebust naar Arlie Beach om daar 2 dagen op mij favoriete vervoersmiddel door te brengen...... de boot.

Undecided
. Zeeziek pillen mee en hoppa op naar de Whitsunday Islands. We hadden een hele leuke groep waarvan de helft Duitsers. Die zitten hier toch al massaal aan de kust. De eerste dag zijn we aktief bezig geweest met kayaken en snorkelen. We hebben zelfs een schildpad gespot tijdens het snorkelen, dat was echt heel gaaf.

Tijdens het varen regelmatig walvissen en dolfijnen gezien en 's Avonds heerlijk gegeten op het dek. Het was toch wel erg fris helder weer in de avond wat een prachtige sterrenhemel opleverde. De volgende ochtend zijn we aan land gegaan op de WhitSunday, echt fantastisch. We hebben de hele ochtend op het strand doorgebracht. Haaien en Stingrays gespot tot we terug moesten naar de boot. In de middag was de tour alweer afgelopen en hebben we ' s avonds met z'n alle nog een afzakkertje gedaan in de kroeg.

Eigenlijk was ik een weekje te vroeg hier. De hele crew van de Pirates of the Caribbean is namelijk in Australie om op names te maken voor deel 5. En ja, deze worden op de Whitsunday's opgenomen. Hoezo Caribbean, niet dus....

De volgende dag de bus richting Rockhampton, de volgende stop. Echter.... het was midden in de nacht, in de middle of nowhere en besloten om er een nachtbusrit van te maken naar Rainbow Beach. De busmaatschappij is lekker easy going en dit was geen probleem.

Vroeg in de ochtend aangekomen in Rainbow Beach waar ik dus een extra dagje had. Nu is er in Rainbow Beach weinig te beleven al is de Carlos Sandblow erg gaaf. Natuurlijk was ik niet voor niks richting Rainbow Beach gegaan, want de komende 3 dagen zou ik met een groep meegaan om met een 4x4 over Fraser Island te crossen.

Cool

Onze Toyota Landcruiser bestond uit de volgende personen. 2 Amerikanen, 1 Schot, 2 Engelsen, alle mannen (uhh, broekies) 1 Engelse, Deense en ik. De mannen hadden de naam al snel bedacht gezien ons kenteken en ze werd al snel omgedoopt naar ' the blue V.G.A.'

Natuurlijk gaan manen, want ohh, ze zouden toch eens niet achter het stuur belanden, als eerste achter het stuur. Lucky me, kreeg ik na het wisselen van chauffeur een aantal mega gave stukken om te rijden. Zelfs door de zee. We hebben verschillende stops gedaan om te zwemmen, al was het heel erg koud..... wat look outs bekeken.

Natuurlijk van de gelegenheid gebruikt gemaakt om met een vliegtuigje over het eiland te gaan. Het waren 15 fantastische minuten, en maar goed dat het geen uur duurde. M'n maag vond het minder leuk. Walvissen en haaien van boven in de zee gezien. Prachtig om het eiland vanuit de lucht te bekijken.

's Avonds met z'n allen gekookt en gegeten en lekker 2 nachtjes gekampeerd. Wat eveneens heel koud was. De dagen waren zo om al snel waren we terug op Rainbow Beach.

De volgende dag wederom de bus naar Noosa. Dit was een kort ritje en ik zou hier maar 1 nachtje blijven. Echt een touristisch plaatsje met wel een heel mooi National Park om doorheen te wandelen. Goed aangegeven route en makkelijke paden.

En dan eindelijk weer eens tijd voor een stad! BRISBANE! Gisteren al een mooie walk gedaan en vandaag de rest gaan bekijken.

Voor de volgende week staan er nog wat stops gereserveerd langs de kust om uiteindelijk in Sydney te eindigen, daarna weer naar het mooie en warme weer in Darwin.

Ciao, tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

nancy

fantastisch, heerlijk om te lezen dus helemaal super om mee te maken! blijf genieten! xxxx

moniek

Wat een mooi verhaal klinkt echt super gaaf! Dikke kus van evi en siem en heel veel groetjes derrick&moniek

zus

Je maakt wel super dingen mee. Geniet van iedere minuut van de dag. Bart is 23 juli jarig in Haps dit jaar!

Stefan

Ha Esther,
Wat een avontuur maak je ervan!
Veel plezier nog! Nu snap ik ook je psydoxy mailadres ????????
Groetjes, Stefan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!