Time for a new adventure.....

Op naar de Outback......

... neem er maar een bakkie bij, het wordt een lang verhaal

Innocent
. Het is dan ook alweer een aantal weekjes geleden dat ik geconnect was met het wereldwijde web. Kan het iedereen aanraden. Een aantal weken zonder www-verbinding is echt heerlijk.

Dus, de laatste keer zat ik ergens in Brisbane, wat vergeleken kan worden als 'London-look-a-like-city', maar is 't gewoon ff net niet. Daarvoor hoef je echt niet naar Aussie af te reizen. De volgende stop is Surfers Paradise aan de Gold Coast. Helaas was het weer niet zo Paradise, want heb echt 2 dagen non-stop regen gehad. Om dan in een pretpark rond te gaan wandelen in je uppie is ook niet echt yahoo, dus het werden vooral de shoppingmalls. M'n spijkerpbroek was ondertussen al volledig versleten, dus tijd voor een nieuwe. Natuurlijk een hele uitdaging, want lengtematen kennen ze hier niet.....

Uiteindelijk toch iets kunnen vinden wat er mee door kon, naja, maakt eigelijke ook geen bal uit.... alles kan als backpakker

Tongue Out
. Gezien er een groot festival gaande was in Byron Bay en ik weer eens niks geboekt had heb ik dit overgeslagen.... 60 euro per nacht om m'n tentje op te mogen zetten ging me een beetje te boven, dus op naar Sydney.

Sydney blijft gewoon een super stad waar veel te zien is was dan ook weer heerlijk genieten. Dagje naar de Blue Mountains geweest met een tour en op de terugweg getuige geweest van een mega brand in een Hyundai fabriek. Echt niet normaal...... daardoor een paar uur in file gestaan voordat we bij het Olympic Stadion aankwamen en de ferry richting de stad terug konden nemen.

Dat was voor zover het East Coast Australie, conclusie.... had er meer van verwacht, viel een beetje tegen. WhitSunday Islands was zeker het hoogtepunt. Op naar een nieuw avontuur.... DE OUTBACK

Cool

Hopsakee het vliegtuig in en op naar Darwin. Holymolie, dat scheelde wel een graadje of 20. Lekker 30 graden, zonnebrand weer uit de tas, korte broek aan en genieten. Darwin heeft veel WW2 history maar verder is er niet zoveel te beleven. Gelukkig ben ik percies op het goede moment daar, want de jaarlijkse 'DARWIN CUP' staat op het programma en natuurlijk ben ik er wel voor in, om te proberen m'n vakantie terug te 'gokken'.

Dat werd al snel omgezet naar...... het entree geld terug verdienen, damn, nog nooit betaald om een racecourse in te mogen. Dagje Efteling is er niks bij.....

Helaas, niks gewonnen, niks verloren. Als de nummer 8 nu eens een neuslengte harder had gelopen....

Het was een mooie dag en leuk om mee te maken hoe de Aussie's uit hun dak gaan. Na een paar dagen Darwin werd ik samen met een aantal mede backpackers opgehaald om de komende dagen 'op tour' te gaan naar Kakadu en Litchfield National park. We hebben een super leuke enthousiaste groep van een 20 personen met verschillende nationaliteiten. Een reisleider die onze 'old fashion tour bus' als 4x4 gebruikte om op mooiere plekken te komen. Echt geweldig. Een super trip! Zal niet teveel in details treden... dan wordt het verhaal wel heeeeeeel erg lang.

Na 2 dagen komen we terug in Darwin, zeggen gedag tegen een paar medebackpackers en de volgende dag gaat het grootste gedeelte van de groep verder richting Alice Springs.

Gedurende de nacht slapen we in ' swags' onder de sterrenhemel, koken met de hele groep, zitten 's avonds bij het kampvuur. Zwemmen in natural pools, onder watervallen door. Doen wat hikes en niet te vergeten...... zitten heel lang met z'n alle in de bus.

Uitgesterkte vergezichten, rond huppende kangaroo's, hier en daar een settlement met een cafe en benzinepomp. Bordjes met ' No Fuel next 500 km'. Ja, de outback is uitgestrekt en oneindig.....

Veel gelachen, veel gezien, fantastische tijd gehad. De 3 dagen waren zo om. Omdat bijna iedereen een 10-daagse tour heeft geboekt zeg ik na een week veel mede backpackers gedag. Gezien zij naar hun volgende bestemming gaan vliegen vanuit Alice Springs of Uluru.

De Stuart highway is van Darwin naar Adelaide en slechts 2 van ons gaan hem helemaal doen. Fiona uit Ierland en ik. We hebben exact de zelfde tours en zullen de komende 2 weken gezellig samen reizen, we kunnen het goed met elkaar vinden. Gelukkkig ;)

Want de volgende 7 dagen hebben we een nieuwe tour die..... slechts uit 3 reizigers bestaat. Fiona, Jeanine uit Duitsland en ik. Begeleid door onze reisleider Nick. Het kon 2 kanten op, of het wordt gezellig, of het word een hele lange reis. We zijn pas op de helft van de Stuart Highway nog 1500 km te gaan.....

Undecided

We beginnen onze reis met een bezoek aan Kings Canyon. We maken een super hike door de canyon. Helaas is onze Jeanine een hele stille muis en zegt nagenoeg geen woord de hele reis, maar dat mag onze pret niet drukken, we hebben er lol in.

Nick weet veel te vertellen over alle plaatsen die we bezoeken, dat maakt de reis natuurlijk wel 'af'. De volgende dag gaan we naar Kata Tjuta, nog nooit van gehoord, maar misschien wel mooier dan Uluru. Een andere rotsformatie waar we wederom een lange hike maken. 's avonds een supermooie zonsondergang. De volgende ochtend, zoals bijna alle ochtenden rond 5:00 uur

Foot in Mouth
de swag uit om op tijd bij de zonsopgang te zijn en onderweg te ontbijten. Zo hebben we een super ontbijt bij Uluru waarna we daarna de berg echt gaan bekijken.

Nee, het is niet ' just a rock' het is inderdaad erg heel anders dat ik me had voorgesteld. Na een mooie hike zetten we aan richting de South Australia Border en overnachten letterlijk op de grens op een parkeer plaats. Het is zelfs gelukt om een taart te bakken met behulp van onze camping oven en het kampvuur..... en lekker!

De volgende ochtend reizen we verder naar Coober Pedy, de Opal City van Australie, viel een beetje tegen, maar wel leuk dat we daar de beste pizza's in de outback geproefd hebben en in een grot geslapen.

Wederom om 4:30 uur de wekker en op weg richting het zuiden. We waren een goed uur onderweg en KABOOM..... helaas..... de kangaroo heeft het niet overleeft. Je ziet veel dode dieren langs de weg, heb dan ook al meer dode kangaroo's als levende gezien. Deze keer was deze de ongelukkige. Na een korte stop bij een zoutmeer, super gaaf.... We gaan vandaag naar de Flinders Rangers voor een circle loop hike in Alligator Gorge. Echt super gaaf. Dit was echt een van de leukse hikes van de tour, 11x een creek oversteken en als enige van de groep geen natte voeten gekregen.

Wink

De laatste bestemming is Adelaide, ook vandaag moest een emu het ontgelden... .arm dier... flinke schade aan de bus, maar we kunnen verder. Nog een wijnproeverij gehad voordat we de eindbestemming bereiken. De week is voorbij gevlogen.

Het was een fantatische reis, veel gezien, kangaroo en kameel gegeten, veel gehiked, veel foto's gemaakt en een ervaring rijker en............. de reis is nog niet afgelopen, met nog maar 1.5 week te gaan en the Great Ocean Road nog te gaan.... op naar Melbourne.