Time for a new adventure.....

Marrakesh

Terug in de hostel in Fez kom ik Cielia tegen. Een Duitse met het Spaanse temperament. We besloten om samen naar de Medina te gaan en een hapje te gaan eten. Het was echt onwijs gezellig.

Het toppunt van de avond was wel de terugweg in de petit taxi, toen we de chauffeur vroegen via de MacDonald te rijden voor een ijsje. Natuurlijk hebben we hem ook getrakteerd en hij was zo blij als een klein kind.

De volgende dag zijn we samen op weg gegaan naar Marrakesh. Had nog even een idee om een bus van 13 uur over de atlas te nemen, maar m'n gezondheid liet het al een paar dagen wat afweten. Zo gezegd hebben we 7 uur trein naar Marrakesh overleeft, het was warm en heet en al donker toen we daar aankwamen.

Marrakesh is alles wat je niet verwacht, het hele scala bekende kledingmerken heeft hier een winkel, KFC en de Mac zitten om de hoek. Daarnaast vele stinkende franse autos.....

Het hostel was verbluffend snel gevonden en zag er netjes uit. Na een uitgebreide douche zijn we een hapje gaan eten in het Italiaanse tentje naast de hostel. Dat was me een partij lekker!

De volgende dag zijn we de medina weer opgeweest en hebben een bezoek gebracht aan een paleis en de tuinen die daarbij horen. We konden 't in de avond niet laten om nogmaals bij de overheerlijk Italiaan te gaan eten en deze keer met onze 3de reiziger erbij. Ayumi uit Japan.

Ze sprak maar weinig Engels en was alleen vanaf Tokyo via Dubai naar Marrakesh gekomen om hier 6 dagen rond te reizen..... Super gezellig was 't en ik zal me deze avond nog lang herinneren.

De volgende ochtend hebben we een, veelste dure, taxitour genomen naar een van de Berberdorpen. Cielia moest al bijtijds terug zijn want ze had nog een vliegtuig te halen in Cassablanca. Zo hebben we in de ochtend wat getaxied... m'n maag heeft 't nog maar net kunnen houden en de tissue's liggen al een paar dagen binnen had bereik. Rond 't middag uur waren we terug en hebben nog even geluncht. Daarna heb ik Cielia naar 't treinstation gebracht en hebben we afscheid genomen.

Het waren echt een paar fantastisch gezellige dagen. Ik ga afronden want de volgende bus vertrek zo.... opweg naar het 'Ouilywood' van Marokko.

Han

Klinkt goed Es, have fun!!

Anita Feijen

Leuk die verhalen, jammer dat je je niet helemaal lekker voelt, snel opknappen en genieten van de rest van de reis.

Groetjes!!!

zus en tante Diny

Esther, wat heb je toch een aantrekkingskracht , je treft steeds je gelijke....Leuk om dingen met anderen te kunnen ondernemen en te genieten van zoveel anders...
Vermaak je maar goed, want de dagen zijn zo voorbij. Ik ken er die met grote ogen en opgeheven oortjes naar je uitkijken. Doei, van ons.