Time for a new adventure.....

Brunei Darussalam

Leven als 'God in Frankrijk' en als 'Allah in Brunei'.... wat een ongelooflijk land!

Als eerste wil ik via deze weg Lien en Martin nogmaals hartelijk bedanken voor het gewelidige verblijf dat ik bij hun heb gehad in Kota Kinabalu! BEDANKT!

Helaas dat ik de laatste dag de bus naar Lawas miste en de bus naar Beaufort moest nemen. Achteraf was dit zelfs vele malen beter! Via het oersaaie plaatsje Beaufort waar niemand ooit een lange blanke dame heeft gezien, ben ik naar het eiland Labuan gegaan. Dit had ik met de 3 uur durende ferry kunnen doen, maar met de 15 minuten speedboot was natuurlijk veel leuker!

Zo gezegt stond ik al vroeg op dit eiland en had ik mooi de hele dag om alles te verkennen. Labuan was vroeger een strategische lokatie voor militairen dus veel oorlogsgeschiedenis. Met de prachtige Engelse koloniale landhuizen was het een mooie wandeling op dit eiland. Volgens de LP zou er geen hostel zijn, echter deze heb ik toch gevonden en deelde de dorm met 2 Filipino dames. Een van deze dames.. Lean, woont samen met haar man in Brunei en toen ik vertelde dat dit m'n volgende bestemming zou worden nodigde ze me uit of ik niet bij haar wou logeren.

Nou prima! Samen zijn we de volgende dag met de ferry naar Brunei vertrokken. Haar man werkt voor de sultan met de onuitspreekbare naam: Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, zoals vele mensen hier in de hoofdstad Bandar Seri Begawan (BSB).

Als je in Brunei geboren bent ben je een gelukkig mens die zonder zorgen hoeft te leven. Wat krijgt de inwoner van Brunei.... Gratis huis, een leuk salaris, een bezoekje huisarts.... 1 B$ (= 50 Eurocent) en verder is de gezondheidszorg gratis. Gratis onderwijs, gratis studieboeken, Gas, water, licht.... gratis. Eten.... spotgoedkoop. Brandstof.... omgerekend 15 eurocent de liter. Jammer dat ik niet een voorraadje mee kan nemen.

Zoals je hoort een paradijs. Lean en haar vriendin hebben me de hele dag rondgereden in de stad en vanalles laten zien. Godsdiensten leven hier als vrienden naast elkaar. Toch hebben ze hier een berg politie rondlopen..... ach, je moet ze toch aan 't werk houden. Ook valt het op dat 't zo netjes en schoon is overal.

Na 2 dagen Brunei ben ik op weg gegaan naar de volgende bestemming..... Sarawak in Maleisie.

Reacties

Reacties

zus

Avonturierster.
Zo te zien en te lezen, heb je weer het ultieme en bijzondere leven in een ons onbekend land bezichtigd en meegemaakt. Geweldig dat je dit mag meemaken. Je hebt er ook zo naar verlangd!!! Geniet er maar van en pas goed op jezelf. Zus en tante Diny

Paul van Duijn

Als je in Brunei geboren bent ben je een gelukkig mens die zonder zorgen hoeft te leven. Wat krijgt de inwoner van Brunei.... Gratis huis, een leuk salaris, een bezoekje huisarts.... 1 B$ (= 50 Eurocent) en verder is de gezondheidszorg gratis. Gratis onderwijs, gratis studieboeken, Gas, water, licht.... gratis. Eten.... spotgoedkoop. Brandstof.... omgerekend 15 eurocent de liter. Jammer dat ik niet een voorraadje mee kan nemen. ??? Wat een onzin man. Ik weet niet wie je dit verteld heeft of waar je benzine gekocht hebt maar minder dan de helft van wat je schrijft klopt. Je moet als je al een huis krijgt soms 20 jaar wachten, het werkloosheidspercentage Is het hoogst van heel SE azie, onderwijs is gratis maar gas, water en licht zeker niet. Benzine is al 30 jaar B$ 0.52, dus waar je de 15 eurocent vandaan haald is mij ook een raadsel. Maar ja, het leest wel lekker weg
.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!