Time for a new adventure.....

Bussen, Bikini's en hoofddoekjes....

Zoals ik vorige keer heb afgesloten moest ik nog een bus halen..... die uiteindelijk een uur vertraging had

Undecided
.

Op 't bus station kwam ik wat Duitse touristen tegen die me wisten de zeggen dat 't nogal een 'bumpy ride' was naar Ouarzazate. (spreek uit Weer-zazate). Nou ja, ben wel wat gewend dus we zullen zien. Helaas kregen ze helemaal gelijk. Als snel was 't een geritsel van plastic zakjes. Gelukkig had ik niet al te veel ontbeten en lunch overgeslagen. Mijn maag had dus weinig te bieden.Toch was 't alles ipv comfortabel. Na 2.5 uur (pas op de helft

Surprised
) mochten we even de benen strekken en heb ik staan babbelen met een Canadese Elisse.

Elisse had de laaste 2 maanden Arabisch gestudeerd in Rabat en was nu nog aan 't rondreizen voor ze terug ging. Eindelijk aangekomen een hotel valk bij dat van Elisse genomen, we zouden immers 's avonds samen gaan eten. Daar had ik echt spijt van, heb geen oog dicht gedaan met alle herrie van de straat.

De dag erop even het hotel gewisseld, iets wat meer centraal lag, en waar ik gelukkig beter geslapen heb. We hebben een bezoek gebracht aan de kashbah en aan de filmstudio's. Hier is namelijk Babel, Gladiator en Kingdom of Heaven opgenomen. Het was echter niet echt dag vullend.... zeg maar half uur vullend, en ik baalde al dat ik hier nog zolang moest blijven.

Dat is wel een probleem, de bussen. Heb me toch wel verkeken op de afstanden en er rijden er niet al te veel. Meestal maar 1 per dag

Frown
De bus naar de volgende stop; Taroudannt, was dan ook rond 't middag uur en dan ben je je hele dag kwijt. Om 18.00 uur kwam ik pas aan en na een hapje eten met uitzicht op ong 500 mannen; is de dag al snel om.

Taroudannt was dan ook absoluut niet de moeite waard en had de dag erna de eerste bus naar Agadir.

Het ' toeristische' whalhala van 't land. Veel heb ik er niet van gezien. De Boulevard waar aan de ene kant de Europeanen in bikini liggen en waar de Moslima's een wandeling maken. Echt een bizag gezicht. Mijn hotel met zwembad was echter een goede hangplek en heb mezelf even een echte vakantiemiddag gegund

Cool
.

Vanochtend de bus naar Essaouira (Essaweera) genomen. Er werden al meteen plastic zakjes uitgedeeld. Dan kon maar 2 dingen betekenen: 1. Het was weer een bumpy ride of 2. een idiote chauffeur.

In dit geval 't laatste. Hopende dat hij z'n Fatima in de avond nog wou zien heb ik er maar op vertrouwd veilig aan te komen. Zakje was goed gevuld bij aankomst

Frown
Iwww.......

Hostel snel gevonden in deze op 't eerste gezicht, vieze smerige stad. Zojuist even rond gewandeld en de andere kant van de medina is inderdaad toeristischer en dus schoner.

Morgenvroeg neem ik de bus naar Marrakesh (yes, m'n laatste) en neem dan de trein terug naar Casablanca. Zondag vlieg ik terug naar de 'beschaafde' wereld.....

De vakantie zit er alweer op; tot het volgende reisverhaal

Cool

Esther

Reacties

Reacties

Je liefste zusje

Typisch dat ik dit lees vanuit de bus.. Overigens rijden ze in Utrecht ook niet op tijd. ;)

Zus en Tante Diny

Hoi Esther.

Je kunt maar beter de bussen in ons eigen land nemen. Hier hoef je echt geen zakjes...brrr.....
Wat zijn jouw viervoeters gegroeid, ik kende ze bijna niet terug...Breezer is een veelvraat, heeft bijna alle wortelen, die we afgelopen donderdag meegebracht hadden, opgegeten, Tita een beetje en Giedje stond erbij en keek ernaar. Wat een prachtmeid!!!!
Mama gooide ze in de wei, want we konden niet dichterbij komen. Verlang je nu niet terug naar je jongens!!!!
Bijna zover, iedereen kjikt naar je uit. Groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!