Time for a new adventure.....

LAST CALL.... All on board please!

Een berichtje uit het zonnige Los Angeles. De paardenvlucht was goed verlopen. Eerst meegeholpen de paarden in hun stallen te laden. Er zouden 15 paarden meegaan op de vlucht, er kwamen er maar 7 opdagen.... tja, er was dus 1 ongelukkige groom die thuis mocht blijven. Gelukkig kon ik gewoon meer naar LA.

De piloot gaf toestemming om tijdens het starten en dalen bij de paarden aanwezig te zijn. In 'mijn stal' stonden 2 paarden. Het is wel even spannend het opstijgen, maar zodra we op hoogte zijn gaat het hooi knabbelen verder en heb je er eigenlijk geen werk aan. De hoofdgroom aan boord meldde dat ze zelf het water zou geven tijdens de vlucht. Al met al heb ik 1x gecheckt of ze er rustig bijstonden. Verder was het flimpje aan en vliegen...... niet echt spannend.

Na de landing werd ik vriendelijk bedankt voor mijn hulp en kon mijn vakantie beginnen. Het duurde maar een uur voor ik door de custums was... jee, had echt de verkeerde rij.

Tas was al van de band en gelukkig mocht ik direct door zonder 'm open te maken. Op naar een hostel, want had weer eens niks geregeld. De bus genomen naar Santa Monica Beach want daar zou er een zitten met maarliefst 200 bedden, nou daar zou toch een vrij bedje aanwezig moeten zijn.

En ja! Bedje vrij, nou doe dan maar voor 3 dagen...... nou mevrouw dat is dan $ 143 ....uhhmm, hoeveel? Ik vraag een bed, geen kamer. Nee, dat is de prijsvoor een dorm bed! Damn... hoogseizoen. Nou, dan doe maar 2 dagen.

Hostel zag er verder netjes uit, en de prijs was inclusief ontbijtje. Laat in de middag de buurt gaan verkennen. Echt een toplokatie. Vlak bij de promenade en Santa Monica Pier. Heb me dus goed vermaakt de eerste avond.

De volgende dag een LA tour dagje gedaan. Hollywood, Beverly Hills... in 10 jaar nog niks veranderd. Daarna door naar Farmers Market en the Grove. Aangenaam verrast hoe gezellig 't daar was.

Na 2 slecht nachten doorgereist met de trein naar San Diego. De trein was erg leuk en ging zelfs een gedeelte over het strand. Een 2,5 uur later aangekomen op ' Santa Fe' Station. Weer op weg om een bed te vinden.

Eerste hostel, vol, tweede hostel, vol...... zucht, gelukkig was ze zo aardig om rond te bellen, zodat ik niet de hele stad doorhoefde met die tas. Alles downtown.... vol voor de komende 3 dagen. In Oceanbeach is er nog een plekje vrij. Bus genomen en 45 minuten later aangekomen. Wat een mega backpacker plek. Cafe's, tatooshops, surfbeach, lekker chill, mega stoffig hostel met kleine kamer met douche. Oja en heel veel Duitssprekende medereizigers.

Weer een zwaarslechte nacht. Dit hostel ligt namelijk in het verlengde van de startbaan van SD airport.....

Vroeg eruit en weer een ritje downtown om daar wat rond te kijken. Leuke stad, door de haven gewandeld waar ze op een oud vliegdekschip een mega scherm aan 't installeren waren voor de opening van de Olympische Spelen.

's avonds op tijd terug in de hostel, want op vrijdag was het Free BBQ, all you can eat. Super gezellig en ook nog eens lekker. De volgende ochtend weer met de trein terug naar LA.

Op het station kom ik Joost uit Tilburg tegen die ook richting Main Street ging. Gezamelijk richting hostel gewandeld, want was zo slim geweest om deze even op voorhand te reserveren.

Daar aangekomen kreeg ik een free upgrade, want de dormbedden waren niet meer beschikbaar. Een eigen kamer!

Het plan was om in de middag naar Laguna beach te gaan chillen. Dat liep dus even anders.In de middag met Joost in downtown LA rondgewandeld en naar het Staples station geweest. Daarna gezellig een pizza gegeten en weer terug gewandeld, dus nog steeds spierwit.

Morgen vroeg neem ik weer de volgende trein naar San Louis en dan verder richting 't noorden.

LAST CALL, ALL ON BOARD PLEASE!

Reacties

Reacties

zus

Hoi vakantieganger...Leuk om te lezen wat je eerste dagen hebt meegemaakt.
Van slapen moet je het ook niet hebben op vakantie!!!!
Thuis wacht pas een superbed in een great room...Wij weten hoe het voelt...
Geniet maar lekker verder en veel reisplezier met nieuwe ontmoetingen. Groetjes, Zus.

nancy

hey es,

leuk weer je verhalen te lezen.....hoop dat er nog vele volgen!
geniet verder nog van je reis...
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!