Time for a new adventure.....

Kennedymars Someren: 80 km afzien

Jaja, lezers van mijn blogje....

4 juli was het dan eindelijk zover! De Kennedymars, waar ik o zoveel km voor getraind heb, ahum, ... maar ingescheven en aan de start verschenen.....

22.12 / Someren Wilhelminaplein / 0 km:

Start in Someren op het Wilhelminaplein. Een gezellige drukte en aftellen tot de start. Maarliefst 2642 deelnemers gaan van start. Het viel me op dat iedereen zo ongelooflijk hard loopt. Het duurt altijd even voor ik op gang kom en denk dat er wel 200 mensen me gepasseerd zijn op de eerste 5 km.

00:15 / Someren -Eind / Dansschool Hellendoorn / 12 km:

Het eerste rondje zit er op. Eitje! Fijn tempo, goede muziek op de MP3 en genoten! Schoenen zitten als pantoffels en nergens geen last van. Het tempo ligt op 6 km per uur.

01:26 / Lierop / DancingVan Oosterhout / 19 km:

De Lieropsedijk een lange weg die regelmatig als training dienst deed. Halverwege was iets gebeurt en er kwamen 2 ambulances en een brantweerauto langs. Wat precies heb ik niet gezien want toen lagen/lag er al iemand in de ambulance. Het lopen gaat echter zeervoorspoedig in Lierop flink bijgetankt bij de post, er stond een lange rij bij de wc dus dat meer even overgeslagen... doe ik later wel.

02:40 / Mierlo/ Cafe resturant den Heuvel / 27 km:

Nooit geweten dat Mierlo zo groot was. Er leek geen eind aan te komen. Veel enthousiaste mensen op de route die voor veel aanmoediging zorgen... helemaal top! De snelheid van 't lopen blijft gelijk en nog steeds pantoffels aan de voeten. Heerlijk Kennedymars!

04:54 / Nuenen / Vd Oever / 38 km:

Maar dan..... richting Brandevoort (Helmond) even een plaspauze ingelast. Op de wc kom ik Bianca tegen en we besluiten samen verder te lopen. Had tot op heden alles in m'n uppie gedaan en dat beviel me prima, natuurlijk gezellig om even bij te kletsen. Helaas liep Bianca toch wat harder en ik kreeg 't steeds moeilijker. Tot op 5 km voor de post, rug als een plank en benen die niet meer vooruit willen. Voeten die goed voelen en geen enkele blaar of schuurplek. Alleen die lange rug, pijnlijk pijnlijk.

Eindelijk de 'Leenen' post. Paps die al gehoord had dat ik 't zwaar had en naar me toe kwam, jankend naar de medische post. Nog een half uur gewacht voor ik aan de buurt was. Op de massage tafel wisten m'n spieren niet wat ze overkwam en begonnen helemaal te trillen. De masseuse is bijna een uur bezig geweest met het masseren van m'n rug en schouders en zei dat de spieren wel heel hard waren en 't verstandiger was om te stoppen.

Dat dacht ik zelf ook, maar toen ik m'n schoenen weer aan had, een ander shirt aangedaan en een kop boullion soep weggewerkt had knapte ik eigenljk wel weer op en ben toch weer aangelopen. Nog geen blaren dus dat gaat goed!

De eerste km na de post moest het dieseltje weer even op gang komen. Ik kreeg aansluiting bij 2 dames die samen liepen in een heerlijk tempo en daar ben ik een hele tijd bij gebleven. De rugpijn was helemaal over, de benen wareniets verzuurd, maar het was goed vol te houden. Het tempo was weer terug4,8 km/pu.

08:10 / Mierlo / Aardhorsthoeve / 48 km:

We lopen richting de Strabrechtse heide.... het was warm, veel kiezels, heel veel kiezels. De heide waar je heerlijk relaxed kan wandelen.... maar niet als je al 50 km in de benen hebt. Halverwege voel ik iets onder m'n voet knappen..... blaar nummer 1? Geen idee, maar pijnlijk is het wel. Stoppen is hier geen optie. In een lange rij lopen we richting de volgende post. Eindelijk de post, maar pas 55 km? Een medewerker vertelt dat ze de post verplaatst hebben en dat we nu op ong 3 km van de medische post afzitten. Gelukkig, geeft weer moet om door te gaan. Heilse 3 km, in de warme zon tegen de 25 graden gepasseerd, via het 'Jasper sport' naar Nirwana.

10:26 / Lierop / Nirwana/ 59 km:

Weer emotioneel als we bij de post aankomen, 'heb het gehaald!'..... of de finish al bereikt is. Meteen richting medische post, want misschien is er een lange wachtrij. Toch maar even de telefoon aangezet, die had ik tot op heden uit gelaten, kostte me teveel energie om te praten. Allemaal aanmoedigende smsjes en berichtjes......daar knap je weer van op. De wachtrij viel mee en ik kon snel naar de masseur. Een jonge meid die de eerste keer mee deed. Petje af, super massage! Rug, bovenbenen en m'n kuiten, daarna door gestrompeld naar de blaren afdeling.

Gelukkig bleek het mee te vallen. 1 blaartje tussen de tenen die ik nog niet gevoeld had en 2 gevoelige hakken. Die hebben ze preventief getaped. Onder m'n voet een kloof..... 'te weinig eelt gekweekt tijdenshet trainen' zei de mevrouw. Ahum... dus toch veel te weinig getraind.

Ondertussen is het 12:00 uur, dat moet toch te doen zijn 20 km in 6 uurtjes, dus ga weer van start.

Op naar Asten, over de nieuwe brug waar alweer....kiezels en keien liggen. Of m'n voeten nog niet genoeg van deze vervelende grond gevoeld hebben. Ik loop met een groepje mee die de 40 km lopen. Het tempo is niet al te hoog en kan ze aardig bijblijven tot halverwege de dijkstraat. De man met de hamer komt eraan. M'n benen zijn moe, m'n voeten doen zeer en het is zo warm, heel warm......

Op de 65 km beginnen de tranen te komen.... nóg 15 km, wat een ellende, zo ver nog! Maar nog even door zetten, muziekje op en zicht op oneindig. De telefoon, paps, of hij me tegemoet zal fietsen, ja is goed, ben in Asten en ga richting Heusden.

Op hoogte van het bruggetje sluit hij bij me aan. Zwaar geirriteerd, geemotioneerd en gedemotiveerd slenteren we naar De Pandoer. Even uitrusten hoor.....

13:55 / Heusden/ De Pandoer / 70 km:

Nog 10 km te gaan, heb totaal geen zin meer. Iedere stap doet pijn, heel veel pijn! Zo erg dan je wel weet dat je benen hebt, maar ze nog nooit zo zwaar onder je lijf gestaan hebben.

Weer op pad, die laatste 10 in en nog 4 uur de tijd. Stapje voor stapje gaan we richting Someren Eind. 'Bij ieder stapje worden heb minder meters'..... ja pap, misschien heel motiverend maar dan maakt 't allemaal niet uit. Je wil maar 1 ding en dat is zitten en niet meer op die benen staan.

Op een gegeven moment zegt pap.... 'wil je misschien even steunen op m'n schouder'. Eerst steeds afgewezen maar uiteindelijk toch maar even gehangen, daar zal ie later spijt van hebben want 't werd steeds zwaarder. Brug over bij Someren Eind, dat ging eigenlijk heel goed. Jan en Francien geven nog even een aanmoediging beneden aan de brug.... Jan die serenade hou ik nog wel eens tegoed..... zal 't niet vergeten!

Someren Eind..... veel aanmoedigen van het publiek, doet je goed, maar raak er niet echt gemotiveerd door. Het maakt me allemaal niet uit, het zal wel, Ondertussen verlies ik niet alleen zout door te zweten, maar die tranen blijven ook maar komen, zo pijnlijk zijn m'n benen, bij iedere pas ga je door een hel. Gelukkig ben ik niet de enige, de ene na da nadere stromeld langs de weg, de laatste lootjes zijn altijd het zwaarst, maar deze zeker!

Na een vervloekte Boerenkamplaan eindelijk in Someren! De laatste kilometers.... hoevaak ik niet gehoord heb dat 't nog 1 km! Dat was dan wel een hele lange km. In het Waterdael komen we Monique en Johan tegen. Fijn om bekenden te zien en maak dankbaar gebruik van een extra schouder om te hangen.

Al bijna dragend naar de finish, Zit er echt helemaal door en alles in verdoofd. Onderweg, de finish in zicht, komt er iemand met een knuffel..... 'voor de grootste doorzetter van de mars', dank je meneer..... en jank verder. DE FINISH, paps en Johan laten me de laaste meters zelf lopen. GEHAALD! Heb er niet van kunnen genieten, maar heb 't gehaald........ waar is de EHBO post!

17:08 / FINISH / Wilhelminaplein / Someren / 80 km!

Nog even de voeten laten nakijken. Jahoor het is helaas niet bij die ene blaar gebleven. Rechterhak grote blaar, maar onderweg al kapot gelopen.... niks van gevoeld. Links, die hebben ze doorgeprikt. Had geen puf meer om te lopen, MAAR HEB 'T GEHAALD! Met een rolstoel naar de auto gebracht.

Met veel moeite uit de auto gestrompeld, even wat frietjes naar binnen gewerkt, heerlijk bad genomen...... hoe goddelijk...... en bed in. Alles doet pijn, te pijn om rustig te gaan slapen...... Wat je al niet overhebt om 80 km te lopen.....NOOIT MEER!

(but, younever know........

Tongue out
)

Tot de volgende blog.

Ez

Reacties

Reacties

zus

nu weet ik precies hoe je die 80 km. hebt doorlopen, het is en blijft een geweldige prestatie. toppie!!!!

jan

nadat ik je verhaal gelezen had.en door je door zettingsvermogen en wilskracht en moedigheid ben je een kei van een meid het is een heel eind 80 km lopen dus van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat een geweldige prestatie .

Vincent

Hallo Esther,

Toevallig zag ik een foto van jou op Google toen ik zocht naar foto's van de Kennedymars 2012. Ik herkende je meteen, had je een paar keer voorbij zien komen. Leuk om het verslag van toen te lezen en ondanks het "NOOIT MEER!" te zien dat je toch weer gelopen hebt. Eerlijk gezegd heb ik dat ook vaker geroepen, maar loop ook nog steeds regelmatig de Kennedymars, maar dan die van Sittard. Someren was trouwens de eerste keer voor mij. Ik zou het leuk vinden om eens met je te mailen, stuur ik je een foto van mij. Misschien herken je me, de dame die bij je liep maakte nog een opmerking naar mij, dat ik niet te lang moest blijven zitten.
Ik zie het wel.

Groetjes Vincent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!