Time for a new adventure.....

Newcastle / Alnwick

Hallo bloglezers,

Eindelijk een weekje vakantie. Na de 80 km een weekje uitrusten en op weg naar een paar dagen Newcastle.

We vertrekken op 8 juli rond het middag uur. Het is slecht weer, regen, regen en nog meer regen. Rond de klok van 1600 uur checken we in en gaan aan boord. Geweldige hutten! Aan de voorzijde van het schip dus we hebben mooi beeld over de boeg. 's avonds eten we aan het buffet in het '7 seas' restaurant. Wat erg netjes verzorgd was en erg lekker. Na het eten zijn we weer naar de hutten gegaan, op bed neer geploft en er niet meer afgekomen.

Alleen Moniek, die al snel boven de wc hing. Het was storm op zee en veel wind, ineens waren de hutten op de boeg niet meer zo relaxed. Ziek, zeeziek, slecht geslapen, maar niet kotst. 's Ochtends 2 uur overgedaan om uit bed te komen. Honger en op naar het buffet. Wederom perfect geregeld en goed verzorgd.

Eindelijk in Engeland en van de boot af, de bus in. Nog een half uurtje naar het hotel in Newcastle. Het Grey Hotel op, hoe verrassend, Grey Street. Prima hoteletje,

Vandaag zijn we naar St. James' Park geweest, het voetbal stadion van Newcastle en een rondleiding gehad. Vermakkelijk voor de voetbal liefhebbers, maar voor Ezzies.....not. 's Avonds in 'The Livingroom' gegeten. Was erg gezellig, tot we moesten vertrekken want de tafel was al voor andere gereserveerd.....hoe onproffesioneel.....

Het ontbijt wat ook in de ze 'livingroom' was, was ook al niet al te geweldig. Het zou including zijn, maar wil je 'hot food' dan betaal je daarvoor. Het bleef dus bij wat droog brood en cereals.

Hoe kan je het beste een stad verkennen in 1 dag tijd. Hang de toerist uit en ga met de Hop on, Hop Off bus. Prima keuze, Het weer was goed en je ziet inderdaad veel. Na wat exposities die echt mega boring waren nog even van 't weer genoten.

's Avonds kregen we het idee om ergens in een 13de eeuws klooster te gaan eten. Helaas, volgoeboekt. Maar gelukkig zijn er vele meerdere restaurants en om de hoek zit de TigerTiger. Geweldige tent, waar een aantal vrijgezellenfeesten bezig waren!

De volgende dag vroeg opgestaan, want natuurlijk niet de laatste dag alleen maar shoppen. Op naar 'Zweinstein' of te wel het Alnwick Castle. Ongeveer een uurtje met de bus naar Alnwick en daar een rondleiding gehad over de geschiedenis van het kasteel. Voor meer info http://www.alnwickcastle.com

's Middags weer de bus terug genomen en de boot op. Waar iedereen een beetje tegenop zag. Gelukkig een superreis terug gehad. Weinig windkracht en rustige zee.

Het was een geslaagd uitje richting Newcastle!

Ez