Time for a new adventure.....

Zuid Afrika

Zuid Afrika... het land van mooie uitzichten, prachtige cultuur, en wildlife..... Uhhh, ben ik hier in Afrika of sta ik in een Amerikaanse stad? Dat is de eerste indruk van Kaapstad. Het is alles behalve het Afrika, van wat wij het kennen van de plaatjes.

Na een lange busreis via de tunnel naar Londen. De reis is goed verlopen, maar we zijn moe en tijd om wat te gaan doen met de ene dag Londen die we hebben. We gaan eerst op zoek naar het NH Hotel, wat we meteen gevonden hadden. Heel vreemd, want we zijn beide slechte kaart lezers.

Chillen in het park, via Buckingham Palace, Big Ben met de rechtstreekste Metro naar het vliegveld. Alles was perfect getimed. 12 uur later in Kaapstad, vroeg in de ochtend. Deirdre, onze 3de reisgenoot had al een hostel geregeld dus het was makkelijk om meteen daar de spullen te droppen.

De eerste dag hebben we wat door de stad gelopen, maar je hebt echt niet in de gaten dat je in Afrika bent.....

Frown

De dag erna de stad eveneens bekeken van uit de toeristenbus, wat gezellig was, maar wel heel toeristisch. De dag erop wouden we graag Robben Island bezoeken. Het eiland waar Nelson Mendela al die jaren gevangen heeft gezeten. Helaas was het die dag erg slecht weer en waren de boten gecanceld. Naast ons stond nog iemand te balen. Ene Johan, ook uit Zuid Afrika die zijn eigen GameLodge heeft in Durban. Hij stelde voor om met ons rond te rijden in de omgeving.

Dat slaan we natuurlijk niet af. We zijn naar Cape Point en Cape the Good Hope geweest. Ook nog eens een heerlijke lunch gehad in een farmhouse. Het Afrikaans is trouwens geweldig om aan te horen.... Fries met Helmonds accent en je bent uitstekend te verstaan!

De dag erop hebben we onze eigen auto op gehaald. We kregen zelfs een upgrade..... een Protan! 'Sportwagen'. Helemaal geweldig natuurlijk.... maar we kwamen er al snel achter dat dit toch niet het type auto is dat je in Namibie moet hebben.... maar hierover later meer.

In Hermanus hebben we de walvissen bezocht. Geen idee welke walvissen 't zijn, maar ze komen alleen hier bij de kust voor. Natuurlijk bleven ze veilig op afstand en waren ze moeilijk te spotten.

Een bezoek aan de studentenstad Stellenbosch was erg leuk. Leuke sfeer en gezellige cafetjes in de avond, waar we natuurlijk de Stellenbosch wijn moesten proberen.

Omdat we toch de 8ste in Windhoek moesten zijn, hebben we de dag erop veel gereden..... heel veel gereden naar Springbok. In het noorden van Zuid Afrika. In de Lonely planet en de Trotter stond helemaal niks vermeld over dit gedeelte van Afrika. Achter af niet zo verwonderlijk want er is hier werklijk helemaal niks. Een lange weg en het landschap veranderd, maar verder is hier helemaal niks te doen.

In Springbok aangekomen was de enige backpackaccommodatie in dusdanige slechte staat dat we besloten de eerste keer de tent op te zetten. Alleen het opzetten van de tenten was al een hele happening.

InSpringbok hebben we in een typisch Duits 'oldies' toeistisch restaurantje gegeten.... (Nooit gedacht dat ik nog zo blij zou zijn met de specialiteit van Best.... haha

Surprised
,Het vet droop er nog vanaf!)

We zijn de nacht goed doorgekomen... ookal was het wel erg krap met z'n 2en in zo'n tentje. Op naar Namibie!

Meer foto's volgen...

Anita

He Esther,
Leuk om wat van je te horen, en zien natuurlijk,
id raar om Zuid Africa zo te zien zoals op je foto's dit is niet het beeld dat je hebt van Africa, wel leuk, hou ons op de hoogte met je verhalen en foto's en heel veel plezier,
toedels Anita

nancy

hey esther,

leuk om weer wat van je te horen.
ziet er leuk uit, we blijven je volgen met je verhalen en foto,s! have Fun en geniet er lekker van.
heel veel plezier met zijn allen en rust even uit op de bruiloft!

groetjes Nancy en fam.

Mascha

Hoi Esther Leuk om je verhaal over je reis te volgen. Wat een vooruitzichten om nog zo lang op pad te zijn. Geniet er van en neem alles in je op. Het zal een ervaring voor altijd zijn. Doe je reisgenoot de groeten en ik blijf je volgen via internet. Heel veel plezier en avontuur toe gewenst. groetjes Mascha