Time for a new adventure.....

Namibie (Deel 3)

De bruiloft is voorbij en tijd voor het vervolg van de reis. We rijden richting Etosha National Park in onze geweldig Toyota Barrel. Hopelijk blijft hij nog in elkaar zitten over al dat gehobbel hier. De weg naar Etosha wordt steeds groener. Dat mag ook wel want top op heden hebben we vooral heel veel zand gezien.

We rijden de poort door en jahoor, na 50 meter het eerste 'wild'. Een springbok. Nu was deze heel bijzonder, maar geloof me er zitten daar echt honderden springbokken, dus op een gegeven moment gaat het zelfs vervelen....

Nadat je de poort door gereden bent is het nog een km of 20 naar het eerste kamp. Daar even uitgerust en 't park in. Ook nu na 500 meter de eerste van de Big Five..... de Olifant! Ze waren een beetje verweg, maar dat is alvast een goed begin.

In totaal hebben we 3 dagen in Etosha gedaan en 2 nachten overnacht in het park bij waterholes, zodat je ook 's nachts dieren kunt spotten. Helaas is de neushoorn de enige die we overdag niet gezien hebben. Tijdens de nacht drive..... jaja, heel gaaf..... hebben we er wel verschillende gespot. Ook een jonge hyena op 'aai afstand'. Super leuke ervaring en dat smaakt naar meer.

Na Etosha zijn we verder gereden naar Rundu, in het noorden van Namibie bij de Caprivi strip. Hier hebben we op een camping geslapen waar ze ook een project hebben opgezet voor vrouwen die zich inzetten voor de honderden weeskinderen die hier wonen. Maar liefst 70% is besmet met aids en dat is het grootste probleem in deze regio. Het is ook wel te zien, want hier is het 'echte' 3de wereld afrika. Hutjes met sto dakjes en hout..

Vanuit hier zijn we naar het Mahango National Park gegaan.... hier zouden volgens de LP, zouden hier dorstige olifanten zitten.... nou niks gezien. Wel een aantal hippo's, maar daar bleef het bij. In de avond ben ik de Okavanga rivier opgeweest voor een boot tochtje. Dat was echt genieten bij een prachtige zonsondergang.

Nu zitten we in Tsumeb en gaan morgen verder richting de Himba's.

Lenneke

Hoi Esther en reisgenoten,
hartstikke leuk, de reisverhalen en foto's. Paardrijden kon je dus echt niet laten, wanneer klimmen jullie op een olifant? Ga zo door met schrijven en fotograferen, er staat ook een heel erg ingekorte versie in de Krabbels van oktober.
Groetjes van ons allemaal, Lenneke