Time for a new adventure.....

Namibie (Deel 4)

Via Tsumeb zijn we naar het noordwesten van Namibie gereden. Ook hier is er veel armoede. We rijden door de stad Opowo. Armoede op en top, mensen hebben hier echt helemaal niks. Een mengeling van verschillende bevolkingsgroepen en culturen. We slapen op de camping van het Opowo Country Hotel. Dit ligt aan de buitenzijde van de stad en is een totaal andere wereld! Bijna niet voor te stellen hoe rijk en arm hier naast elkaar leven.

We ontmoeten in deze stad een ‘ex' Himba met de naam Queen Elisabeth. Zij heeft ons een rondleiding gegeven in een Himba dorp. Echt niet als ‘Groeten uit de Rimboe'. Had verwacht dat het wel wat opgeruimder zou zijn, maar de stront, bierflesjes en blikjes liggen hier echt overal. De mensen zelf zijn bijzonder, maar omdat ze al zovaak gefotografeerd zijn weet je wat je gaat aantreffen.

De dag erna zijn we naar de Epupa Falls gereden. Een waterval die de grens vormt tussen Angola en Namibie. We kregen een minder aangename verrassing toen we daar aankwamen..... weg bumper van het Toyota Barrel. De dag erop moesten we dezelfde weg terug rijden... maar natuurlijk was er geen bumper meer te vinden.

Frown

We rijden door naar Twijfelfontijn, waar je rots tekeningen kunt vinden van 6000 jaar oud. Heel apart dat zoiets hier op stenen geschreven is, want er is hier al heel wat jaren niks anders dan hitte, droogte en vooral veel zand... maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.

Een bezoek aan de seals bij Capecross mochten we natuurlijk niet overslaan...... stinken! Echt niet te geloven.... Er zaten er honderden... misschien nog wel meer, heb ze niet geteld.

Op dit moment verblijven we in Swakopmund. Een typerend Duits mega toeristisch stadje en reizen morgen door naar Windhoek.

zus

Esther, een mooi beeld van een apart land. Pech van die bumper, maar dat wordt wel opgelost. Ook gefeliciteerd met jouw paps, met het behalen van zijn golfdiploma!!! Super toch. Esther, veel plezier in dat mooie land.Groetjes, Zus en tante Diny.

lenneke henst

Hoi Esther, er zit daar dus geen kwikfit of zo. Had ik ook niet verwacht.
Ik vind het hele mooie foto's en ik kan ook de robben? niet tellen op de foto.
Volgens mij ben je nog steeds best wel blank op de foto's of is de bruine kleurstof in de camera op?
Geintje natuurlijk, heel veel groetjes van ons allemaal.
Lenneke

Derrick en Moniek

Hoi Esther
leuke verhalen wat is het toch een aparte ervaring.
Ook de foto's zijn erg mooi en indrukwekkend.
We lezen graag je volgende verhaal.

Groetjes Derrick en Moniek

Brigitte en Peter

Leuk om al je avonturen op deze manier een beetje mee te beleven. Geniet van al deze heerlijke momenten. P.s. ze hebben vandaag gecrossed op de clubkampioenschappen. Amber vond het helemaal geweldig.

Groetjes,
Fam. Thaens