Time for a new adventure.....

Groeten uit.... Hong Kong

Waarschijnlijk verwachten jullie nog heel wat verhalen vanuit Afrika, maar ik zit ondertussen al 4 dagen in Hong Kong. Afrika is toch niet zo mijn ding en heb daarom besloten al eerder... in m'n uppie, door te reizen naar Azie.

En het is hier geweldig!

Laughing

Afgelopen vrijdagochtend heb ik een vlucht geboekt van Windhoek naar Johannesburg. Dezelfde vrijdagmiddag zat ik al in 't vliegtuig. Wat een niet echt aangename vlucht was.... electriciteitproblemen voor vertrek... altijd fijn om te weten voordat je de lucht in gaat.

Undecided
Na deze shakey vlucht in JoBurg aangekomen en een nachtje op 't vliegveld doorgebracht. Je moet toch ergens slapen. Was echter niet de enige met dit idee, want de hele vertrekhal lag vol.

Zaterdag om 09:00 uur ingecheckt voor Hong Kong en gelukkig een plekje bij de nooduitgang. Een aantal uurtjes slaap en 3 films later een veilige landing op het vliegveld van Hong Kong.

Wat een enorme luchthaven en na even zoeken blijkt al snel dat alles ingesteld is op de toerist. Ben nog nooit op een plek geweest waar alles zo simpel en zo duidelijk aangegeven staat. Even een 'octopus' kaart gekocht. Met deze kaart kun je overal komen in Hong Kong en je kunt er zelfs in winkels mee betalen. Op zoek naar een hostel.... dit bleek nogal een probleem want het was een holiday weekend voor de Chinezen. Ieder guesthouse, hostel, hotel waar ik ook binnen liep was fullybooked. Met 30+ graden en een backpack van 21 kg.... jaja, hij is al gereduceerd.... niet echt een pretje.

Gelukkig hebben ze hier gratis computers met internet op de metro stations

Cool
, dat is makkelijk! Nog even gezocht op hostelworld en ik bleek vlak bij een hostel te zijn die nog wel plaats had. Daar zit ik nu nog en 't is hier erg gezellig.

De eerste avond met een Canadeese een hapje gaan eten en een lampionfestival bezocht. Na een goede nacht rust ben ik zelf de stad in gegaan. Zoveel mensen... niet te geloven! Heb de halve Kennedymars door de stad gehad en het is hier ongelooflijk gaaf. Er is zoveel te zien, te ruiken en dingen waarover je kunt verbazen. Bekijk de foto's maar, te veel om op te noemen.

Dinsdag heb ik met m'n Ierse dormgenootje Kat, een dagje Disneyland gedaan. Behoeft verder weinig uitleg. Het was gezellig, het park niet al te groot en we hebben ons goed vermaakt.

Vandaag in de ochtend m'n vervolg vlucht geboekt naar...............Taiwan! Ga m'n studie genootjes destijds in Amerika opzoeken. Daarna naar een van de eilanden geweest hier rondom Hong Kong: Cheung Chau. Prachtig!

Als afsluiter een bezoekje aan de Happy Valley Racecourse. Iedere woensdagavond zijn er races. Met Kat als eigenaar van 3 racepaarden ben ik nu helemaal op de hoogte over het race gebeuren. Morgen nog een dagje Hong Kong en dan naar de volgende bestemming.

zus

Hoi Esther. Wat goed dat je zelfstandig zulke prachtige
landen en steden gaat verkennen. Iemand zoals jij legt gemakkelijk contact. En de paardjes zullen er ook ook eens niet bij staan!!!!! Geniet ervan Esther, ik vind je verhalen adembenemend. Zus en tante Diny

Anita

Hey Eshter,
Leuk dat je zelf het initiatief genomen hebt om eerder te vertrekken, als je het niet echt naar je zin hebt kun je ook maar beter vertrekken en je hebt nog zoveel om te zien en te reizen, kei leuk. Heel veel groetjes van mij en de rest van de familie

lenneke

Hoi Esther,
ik wist al lang dat je heel nauw keek ;-), heb je de 3 anderen zomaar in de jungle achtergelaten?
Spannend hoor, zoals jij elke keer je ervaringen deelt met ons!
Zo kun je de Krabbels ook wel vullen!
Groetjes, Lenneke

Chris

Hoi Esther,

Leuk om weer eens wat je te vernemen, van Afrika naar Hong Kong, stelt niets voor he, hahahaha.
Vandaag leuk kaartje van je gehad hier in NH Best van de "little big five".
Geniet maar lekker door, als je ons maar niet vergeet hier he?????

Chris.

nancy.raats@home.nl

hoi Esther,

knap van je dat je zelfstandig verder reist. het ziet er weer geweldig uit op de foto,s en zo te horen vermaak je je prima.
geniet er lekker van!

groetjes nancy en fam.

Paul

He Esssie
Goed hoor dat je alleen verder gaat,kun je rustig alles bekijken .
Wat ik gelezen heb is het al een indrukwekkende reis ,leuk al die reis verslagen .
En ik zit maar saai in NH Best
Groeten Paul

Hoi Esther

Steeds verder van huis en haard, niet te geloven wat je allemaal meemaakt.
Smaakt de chinees daar hetzelfde als hier ?
Morgen 9 okt. gaan we naar de Nederlandse bruiloft van Bart en Penny. We zullen iedereen de groeten van je doen. Geniet ervan en let goed op jezelf !!!!
groeten Pap en Mam.

Pap en Mam

Steeds verder van huis en haard, niet te geloven wat je allemaal meemaakt.
Smaakt de chinees daar hetzelfde als hier ?
groeten Pap en Mam.

Karin

Hey Es, goede keus dus zei het toch Azie is veeeel leuker dan Afrika. Eindelijk heb ik je site gevonden..;-/ ga beslist vaker kijken om je verhalen te volgen. Heel veel plezier en oppassen voor die tornado's! Groetjes Karin