Time for a new adventure.....

Uhhh, English please!

Ondertussen ben ik veilig aangekomen in Taichung in Taiwan. M'n kamergenootjes uit Amerika wonen hier en aangezien ik nu toch in de buurt zit...... even op bezoek.

Linda kwam me ophalen vanaf het vliegveld, waarna we met haar man en zoontje gingen shoppen. Hoewel het hier ook China is, totaal anders dan Hong Kong. Echt niemand spreekt hier Engels en ben blij dat Linda alles kan vertalen.

Na het bezoek aan de gigantische shoppingmall zijn we naar het appartement van Linda's zus gegaan. Daar zal ik de komende dagen overnachten. Ze is hier pas komen wonen samen met haar ouders van 82 en 72.... ook nog een hulp voor de huishouding, Linda en de kleine en zij zelf. Het is niet al te groot en de bedden zijn ook nog niet gearriveerd.

Toch maar weer goed dat ik m'n zelfopblaasbaarmatje nog bij heb. De rest slaapt op rieten matjes op de grond ook de baby

Undecided

Het gaat hier toch wel allemaal een beetje anders aan toe. Er is niemand die hier maar een woord Engels spreekt. Er staat, bijna niks in 't Engels aangegeven... alleen in 't Chinees. Ook in restaurants, winkels en busstations..... heel gemakkelijk... not.

De tafelmanieren van de Chinezen zijn echt heel erg, je eetlust gaat er spontaan van over. Zodra je door een eetgedeelte loopt van de shoppingmall wil je niet weten wat voor geluiden er naar boven komen, zal jullie de verdere details besparen.

Ook is het hier vies warm benauwd weer. Linda zei in de US altijd al dat het warm was in Taiwan, maar zo klef warm? Je zweet hier de hele dag en de airco's draaien op volle toeren.

Vandaag een bezoek gebracht aan Sun Moon Lake. Jammer dat het niet heel zonnig was, maar de uitzichten waren toch adembenemend. Morgen ga ik er nog een dagje op uit met Linda en dan reis ik naar Taipei, De hoofdstad van Taiwan, Laysa... m'n andere Usa huisgenoot werkt daar in een nieuw te openen hotel. Binnenkort wordt het geopend dus ben benieuwd hoe het gaat worden. Daarna zal ik doorreizen naar Tainan. De oudste stad van Taiwan. Zuidelijker gaat helaas niet, want daar is jl nog een flinke tyfoon overheen gegaan en wat aardbevingen geweest.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties tot nu toe, ik hou jullie verder op de hoogte.

Zaijian!

Reacties

Reacties

zus

Esther, wat zul jij beleerd terugkeren. Een aanwinst voor NH, want dan kun je voortaan de Chinese gasten te woord staan. Bruiloft was super, we zagen jouw ook in beeld op de gemaakte film vanuit Windhoek. Gaf toch even wat kriebels om jouw terug te zien, zo was je er toch bij.
Geniet volop en veel groetjes, zus en tante Diny.

Moniek &Derrick

Hey Esther,
Wat een mooie verhalen weer met veel verschillende ervaringen. Lijkt me inderdaad best bizar dat er geen engels gesproken wordt wat moet je als Nederlander met Chinees??
Succes met de talen daar en geniet er van!

Groetjes Derrick en Moniek

Han

Hey Es, ik ben stiekum wel echt jaloers!! 't is dus waar wat ze over Chinezen zeggen, echte smeerpijpen met 't eten haha! Lachen dat je in Hong Kong bent geweest, daar hebben wij een tussenstop voor een paar dagen als we naar Aussie zijn geweest! Nog 70 dagen!!! Zie je dus over een dag of 75 met een cocktailtje in de hand, lekker bruin geworden in 't warme zand van Sydney, tot dan! X Han

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!