Time for a new adventure.....

De reis gaat verder

Waar zal ik eens beginnen, want heb jullie weer vanalles te vertellen. Na nog 2 nachten bij Linda te hebben doorgebracht ben ik teruggegaan naar Hong Kong. Helaas kon ik geen vlucht op dezelfde dag naar Maleise krijgen. Dus vandaar nog een aantal dagen Hong Kong. Nu kon ik toch nog een aantal bezienswaardigheden bezoeken waar ik vorige keer geen tijd meer voor had.

Als eerste een dagje naar Macau geweest. Dat is een apart staatje en hét gokparadijs van Azie. Dacht dat ik in Las Vegas al wel wat gezien had, maar hier lijkt 't nog groter en mooier te kunnen. Met name de tafelspelen zijn hier super populair en je ziet echt hallen vol met mensen die hier aan 't gokken zijn. Dan te bedenken dat het donderdagmiddag is en de normale mens aan 't werk.

Undecided

Een bezoekje aan het Venetian was echt het toppunt van de dag. Dit hotelis misschien wel 't grootste qua oppervlakte waar ik ooit geweest ben. Dacht na een half uurtje alles wel gezien te hebben, maar na 1.5 uur was ik nog niet rond geweest. Natuurlijk heb ik overdag nog wat historie van de stad gezien... jaja, naast al die gokkastelen hebben ze hier ook nog wat geschiedenis laten staan. Portugese architectuur en zeer de moeite waard.

De laatste dag Hong Kong ben ik naar de New Terretories geweest. Een gebied wat ik nog niet eerder bezocht had. Had maar 1 doel..... heb bekijken van de accomodatie waar de Olympische spelen geweest zijn in 2008. Ja, die waren in Beijing, maar het paarden gebeuren in Hong Kong.

Wat een geweldig complex! Ze hebben een park aangelegd in de racering waar je vrij kan gaan wandelen. Als demo staan daar een aantal hindernissen van de spelen. Leuk om te zien. Natuurlijk gaat deze echte 'diehard' voor een tourtje in de stallen. Helaas, voor mij, is er morgen de belangrijkste race van 't jaar. Dus stallen worden zwaar bewaakt en je mag het terrein nog niet misschien op.

Na hele smeekbedes aan de poortwachter kreeg ik 't niet voor elkaar om naar binnen te mogen. Sta je zo dicht bij.....

Frown
en zie je vervolgens niks van de stallen en piste's waar het destijds allemaal afspeelde.

Na ja, niks aan te doen en op naar een nachtje vliegveld Hong Kong en op naar de volgende bestemming: Maleisie!

Lien en Martin zouden me ophalen van 't vliegveld en de komende dagen zal ik in hun appartement logeren. Wat een toplokatie! Prachtig uitzicht, superluxe en ook nog eens een goed bed en prive douche. Wat kan de backpacker zich nog meer wensen?

De eerste dag naar een Oerang Utang opvangcentrum geweest. Daar zorgen ze ervoor dat jonge 'weeskindjes' zelfstandig in de jungle kunnen overleven en worden dan teruggeplaats in een beschermd National park. Op de voederplaatsten kun je 2x per dag de aapjes bewonderen.... als ze komen. Ik had geluk en er waren er 3 aanwezig. Het was zeer indrukwekkend. Bekijk de foto's die zeggen wederom genoeg!

Vanochtend paardgereden op het strand van Borneo! Aan de ene kant de zee en aan de andere kant 't regenwoud, wat een unieke ervaring, weer eentje die ik niet snel zal vergeten.....of zou dat aan de spierpijn liggen

Wink
.

Reacties

Reacties

zus

Backpacker.

Als ik je column lees, krijg ik het gevoel met een ware verslaggeefster van doen te hebben. Geweldig moet het zijn, zoals jij het neerzet, kan ik me er een goede voorstelling van maken. Geniet maar Essie!!!!

Pap en Mam

Wat een mooie ervaring om daar in China zo dicht bij het Olympisch dorp te zijn.
Schitterend al die foto's van de apen en natuurlijk van jouw met dat paard. (grapje)
Veel plezier in Maleisie en geniet van alles !!!!!!!
groeten van Ti en ons.

ome Gerard

hallo Esther, eindelijk kan ik op je weblog. Ik kon niet inloggen vanwege verbindingproblemen op de site. Je pa heeft dit adres doorgestuurd en nu kan ik pas zien wat je allemaal beleft in het verre oosten. Wel raar dat je toch, zover weg, telkens op een paard klimt.
Wij zullen je reis zoveel mogelijk volgen en wensen je succes met het verloop.
groeten Gerard en Emmy

Toon Leenen

Hallo die Eshter,

Kijk ik ook weer eens keertje op je weblog, blijk je in Hong Kong te zijn en alweer bijna op weg naar Maleisië.
Wat doe je een prachtige ervaring op. En je schrijft als een volwaardig verslaggever. Chapeau.

Groet uit Summere.

ome Leo

ha Esther,hoe gaat het ermee?
Zitten wij hier in onze luie stoel bij de buis en spraken over jou.Ik zeg tegen Anny,ik zal eens even kijken waar die Esther nu weer uithangt.
Zie ik tot mijn verbazing dat ze de hele wereld al bijna rond is geweest!!!!!!!!
Wat moet jij een geweldige ervaring opdoen en hiervan genieten.
Let je wel op die Maleisiers,want ook zij kijken met die kleine oogjes.(grapje!).
Goedereis verder en geniet ervan

groetjes uit Someren

Leo en Anny

Anita

Hey Eshter,
Wat super dat jij die berg beklommen bent, wat een ervaring moet dat zijn. en dan het verschil in temperatuur zeg. Nou heel veel plezier en geniet ervan, tot het volgende reisverhaal.
Groetjes Familie Feijen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!