Time for a new adventure.....

Van oost naar west Maleisie

Samen met Adam heb ik de stad Kuching bezocht. Een leuk stadje waar alles in het teken staat van katten! Niet alleen de souvenirswinkels liggen vol met katten dingetjes, maar veel beelden van katten op iedere hoek van de straat.

Na een paar dagen heb ik Adam gedag gezegd. Hij heeft z'n weg vervolgd naar Indonesie en ik ben op weg gegaan naar het laatste NP in wat ik wou bezoeken. Bako NP zou prachtige stranden hebben en daar moest natuurlijk even gezwommen worden! De reis er naar toe was al erg leuk, per boot, samen met een stel Belgen en 'real' Americans....

Het laatste stukje moesten we zelfs lopen, want het was eb. Zie het voor je... tot je middel in het water, schoenen aan de backpack, zwaar **** ding, en dan op naar de accomodatie. Mijn plan was om 2 nachtjes te verblijven.... dat werd echter 1 nachtje want na het zien van 2 mega ratten in de hostel heb ik geen oog dicht gedaan!

Het park was inderdaad mooi, de stranden prachtige, de jungle trails een uitdaging, maar de hostel was dus echt 10x niks, het stonk en dan de apen en ratten die niet te tellen waren in hoeveelheden.

Na nog een nachtje Kuching ben ik naar Kuala Lumpur gevlogen. Had een middagvlucht die ook nog eens veel vertraging had, daarna nog 1,5 uur in de bus. Het vliegveld ligt namelijk 75 km zuidelijker dan de stad... Het was dus al laat en donker toen ik in KL aankwam. Een hostel gevonden naast de 'reggae bar'. De bar was super gezellig, maar uitgerekend in dit hostel wederom een rattenplaag. (Waar is catwoman? Nooit gedacht dat ik haar nog eens zou missen.)

Na 2 dagen verhuist naar een ander hostel, wat tenminste schoon en ratvrij was... heb er in ieder geval geen gezien.

In KL zijn er maar 3 leuke dingen om te doen: het bekijken van de twin towers, stappen en shoppen. Shoppingmalls in overvloed. Omdat ik tijd genoeg heb om nog naar Thailand door te reizen,had ik m'n paspoort afgegeven bij de Thaise ambasade, zodat ik zeker ben van een lang visum. Was alleen vergeten dat vrijdag voor het weekend is en de eerst volgende werkdag de maandag zou zijn.....

M.a.w. verplicht een weekend shoppen in KL! Heel vervelend, met alles in kerststijl en de hele dag het liedje 'let it snow' op de speakers. Niet dat hier ooit een vlokje sneeuw naar beneden zal komen.

Op maandag m'n visum opgehaald en vertrokken naar de Cameron Highlands. Wat een verschil met 't zuiden!Heuvels met teaplantjes en dus heelr veelgroen en KOUD! 15 Graden....

Wink
zelfs m'n slaapzak erbij moeten nemen.....

Heb een welbekend tourtje geboekt waarbij ik een Tea Garden, Bee Garden, Rose Garden, Strawberry Farm, Catus Garden en tempel.... bezocht heb. Voorlopig dus wel weer genoeg gardens en farms gezien.

Op dit moment gun ik mezelf een vakantie op het eiland Pangkor! 2 daagjes strand en wat voor strand! Prachtig zandstrand met helder water en ongekend uitzicht!

Reacties

Reacties

zus

Je bent toch een echte dierenliefhebster, dat hebben die ratjes heel goed aangevoeld. Jammer alleen dat ze je s`nachts niet met rust lieten. Wat een avontuur, en nu maar lekkker genieten van zon, strand en zee.
Geniet maar volop en bak je maar lekker bruin. Zorg wel dat Tita en Breezer je nog herkennen. Zus.

Anita

Hey Esther, geniet maar lekker van het strandje, hier is de herfst losgebroken guur weer met veel regen en wind. We hebben inmiddels 3 van de 4 wedstrijden georganiseerd en achter de rug, en we hebben je afgelopen zondagavond tijdens stapavond rijvereniging wel gemist, maar het was toch nog super gezellig geworden, zorg volgende keer maar dat je erbij bent!!!!!
Groetjes Anita en de rest van de familie Feijen

Derrick

Ik gun mezelf een vakantie? Wat heb je de afgelopen 3 maanden dan gedaan? Gelukkig is het weer hier ongeveer hetzelfde. Af en toe een buitje. Ons pap zal zeker nog niks hebben gezegd van de rattenplaag in de stal? Maar dat zal wel opgelost zijn als je terugkomt. tot later je broertje

Pap

Met een temperatuur van ca.35 gr. moet je wel het vakantiegevoel hebben. Wij hebben de eerste nachtvorst weer gehad. Een rattenplaag in de paardenstal ? Je weet wel beter met z'n superverzorging van Tita. Elke morgen begroet ze mij met een glimlach en een vrolijke hinnik.
Geniet van je vakantie en let goed op jezelf !!!
Groeten pap en man.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!