Time for a new adventure.....

100 dagen onderweg!

Helaas geen pepernoten, chocoladeletters of cadeautjes.....

Frown
, maar wel 100 dagen onderweg en goed aangekomen in Thailand! Het is hier dan wel geen Sinterklaas, maar wel..... 'Koningdag'.... de verjaardag van de koning op 5 december!

Na Pangkor ben ik verder gegaan naar Penang. Een eiland wat iets noordelijker ligt. De reis was ontspannend, maar was blij dat ik eindelijk een hostel had gevonden. Hoewel er hier tientallen zijn, is het altijd even zoeken naar wat fatsoenlijks. Nee, het hoeft niet super de luxe te zijn, maar een 'westers' toilet en schone douche zijn altijd welkom.

Met de 35+ graden en de luchtvochtigheid zweet je hier echt de hele dag en dan is een douche heerlijk, ook al is ieijskoud. Penang is een leuk eiland en ben hier dan ook 4 dagen geweest. Heb eenhistorische wandelroute genomen in de stad en ben oa naar het National Park geweest. Het kostte ook hier weer de nodige zweetdruppels om de trail te volbrengen, maar hetstrandmocht er zeker wezen! Prachtig wit zand en heldere blauwe zee!

De volgende bestemming was Langkawi,de vakantie bestemming van alleMaleisiers. Helaas, was alles volgeboekt. Erwas een jaarlijks festival aan de gang, wat ik dus niet wist.

Samen met een Australische kwamen we 3 Zweedse jongens tegen met hetzelfde probleem. Uiteindelijk wist toch nog iemand een kamer. 150 RM voor 1 nachtje, maar we mochten hem wel met z'n allen delen. Nou, voor een nacht kan dat natuurlijk wel.

De jongens gingen een hapje eten en wij besloten dit ook te doen in een lokaal tentje. Toen we terug kwamen stonden onze tassen bij de receptie en werd ons medegedeeld dat de jongens een andere accommodatie gevonden hadden en ze de kamer aan andere verhuurd hadden. Nou, das fijn......

Er zat dus maar een ding op..... kamperen! Toch fijn dat ik de tent niet al 2 maanden voor niks mee sleep. Het kwam nu dus uitstekend uit. Tijdens de beachparty 's avonds kwamen we de Zweden weer tegen. Het zelfde geintje hadden ze ook bij hun uitgehaald.... de jongens dachten dat wij vertrokken waren. Gelukkig hebben we ons geld terug gekregen.

Langkawi was lang niet zo leuk als Penang. Ook omdat er helemaal geen openbaar vervoer is. Heb na de kampeernacht dan ook besloten om direct door te reizen naar Thailand. Op het moment zit ik in Hay Yai, een transfer stadje op naar de volgende bestemming....

Han

Tjonge Es klinkt goed allemaal! Behalve dat kamperen haha! Goed dat je een tent bij je had! Have fun! X Han

zus

Esther, je hebt in die honderd dagen al heel wat gereisd, gezien en meegemaakt. Wij doen het met minder maar we vieren zoals vanouds, sinterklaas op 5 dec. en kerst op 25 en 26 dec. Ben je intussen ook wat aangekomen, of passen je kleren die je meegenomen hebt nog prima? Als dat zo is, is dat is een goed teken!!!! Penny zal wat groeien de komende maanden en dus een maatje groter moeten aanschaffen. Je weet het inmiddels neem ik aan. Alweer iemand jarig in juni!!!!! Geniet maar van al dat moois wat er op je pad komt. Veel groetjes van Zus en tante Diny.

Derrick en Moniek

Hey Esther

Wat een spannend verhalen weer en fijn dat je de foto's weer terug hebt!
Hier is alles oke we zitten in spanning of de sint ook iets voor ons mee brengt. Maar goed voor jou dit jaar geen pepernoten maar dat maken we volgend jaar goed!

Veel plezier nog en tot de volgende blog

Groetjes Moniek

Monique

Hi Zussie! Ooh.. Thailand! Sawadikah!! :D Je moet echt de pannekoekjes met nutella proberen die ze op straat staan te maken, zijn echt goddelijk lekker! En tja, het nu daar hoogseizoen geloof ik, dus je zult dat hostel probleem wellicht nog vaker gaan meemaken. Toevallig heb ik afgelopen nacht weer in die ijskoude slaapzak van Anke geslapen, maar deze keer lekker binnen op een matras bij Gerda in de woonkamer. Mijn surprise is inmiddels al geint. :) En mag ik je eraan herinneren dat Sinterklaas alles ziet. Ik weet niet of hij het zo leuk vindt als je het niet viert vanavond. Dadelijk krijg je volgend jaar nog de roe.. ;) x van je liefste zusje