Time for a new adventure.....

Amazing Thailand

De laatste dag in Thailand alweer.... alhoelwel de bestemming niet op m'n lijstje stond was het een leuke tijd, met vooral veel relaxen. En honderden keren de vraag.... 'Where you go? Taxi' en ' You want massage?' moeten beantwoorden.

Na de eerste nacht in Hat Yai doorgebracht te hebben heb ik in de ochtend de stad verkend. Het Azie gevoel is hier toch wel wat meer dan in Maleisie. Hier kan ik weer eens niks lezen. Wist niet eens dat ze hier een ander alfabet gebruiken, dus was weer een ware verrassing.

Hat Yai is voor de meeste backpackers een 'doorreisstadje' en er is dan ook niet zoveel te doen. Ik besloot om door te gaan naar Songkla aan de oostkust. Dit was op 5 december en had wel verwacht dat er vanalles toe doen zou zijn ivm de feestdag. Helaas, alles was gesloten en iedereen hing een beetje op de straat.... geen bal te beleven! Helaas kon ik niet via de kust naar 't noorden reizen en moest wederom terug naar.... Hat Yai.

Een aantal dagen heb ik doorgebracht op het eiland Koh Samui. Mijn bungalootje lag maarliefst 20 meter van 't strand en 't was dan ook iedere keer een hele trip om er te komen

Wink
. Heerlijk relaxed! Een bezoek aan een waterval en het ondervinden van een echt 'Thai massage' hoorden er natuurlijk bij, maar verder niet zoveel uitgevoerd.

Na deze uitrust-dagen heb ik een bezoek gebracht aan het Ko Sok NP. Volgens de wetenschappers het oudste regenwoud ter wereld 160 miljoen jaar maarliefst. Om echt 'tha feeling' te krijgen deze keer vrijwillig gekampeerd! Was echter de enige die niet de moeite nam om tent, tas en al de andere rommel mee te slepen in het NP, dus heb ik hem opgezet op de entree camping. Wel zo gemakkelijk.

De volgende dag de trail gaan wandelen. Heerlijk gezwommen in een meer... en nee, geen bloedzuiger gezien! Helaas liep het NP verhaal nog wat minder af.... op de terugweg nog over een van de honderden boomstronken gestruikeld en een prachtige golfbal op m'n scheenbeen er aan overgehouden. Deze heeft ondertussen alle kleuren van de regenboog gezien en is alweer aan 't inkrimpen.

Een bezoek aan 'de toeristenplaats' Phuket mocht natuurlijk niet ontbreken. Heb overnacht in het hostel waar ze de film 'The Beach' opgenomen hebben. Kan jullie mededelen..... het zag er stukken beter uit als in de film en helaas was Di Caprio ook al vertrokken. De eerste dag vooral Phuket town bezocht, de volgende dag de provicie Phuket. Ook op de plaats geweest waar de Tsunami aan land gekomen is, een aantal jaar geleden. Nou daarvan is echt helemaal niks te zien. Alles is herbouwd, alleen wat verkleurde foto's herrineren nog aan deze ramp. Ongelooflijk hoe snel ze het hier weer voor elkaar hebben.

Na Phuket een bezoek gebracht aan Koh Lanta. Met gebrek aan accommodatie, wederom een tent nachtje, die ik deze keer voor een bungalow neergezet had. Samen met 2 Engelsen een super gezellig avond gehad. De dag erop toch nog even opzoek naar wat luxe op dit eiland. Die heb ik gevonden! Inclusief zwembad, warm water, tv en koelkastje op de kamer. Kreeg ook nog een tripple room, want de single's waren allemaal bezet! Geweldig. Van Koh Lanta heb ik niet veel gezien, maar de dag aan 't zwembad was weer als van het ouds 'het Gran Canaria gevoel'.

Op dit moment zit ik weer op dezelfde plek al 't begin.... Hat Yai. Morgen de trein naar Maleisie, maar dat vertel ik het volgende blogje.

zus

Esther.
Het klimaat is daar nu wel even anders dan bij ons op het moment. Flink pak sneeuw en maar liefst 15 graden in de min vannacht. We blijven gewoon in ons bed slapen, lekker diep onder het dekbed. Brrrrrrrr. Wat een verschil. Maar je moet maar denken, ieder krijgt wat hem of haar toekomt.......Ha Ha Ha...
In je rustperiode kun je misschien nog een vreemde taal leren of ontcijferen. Bijna Kerstmis, wensen je ook fijne feestdagen. Vieren ze dat daar ook? Wij gaan ons lekker in Someren laten verwennen door jouw paps en mams. Zo te horen en te lezen heb je geen last van heimwee. Geniet maar Essie, tot de volgende blog. Zus en tante Diny

nancy

hoi esther,

weer veel beleefd, ongelooflijk! geniet er lekker van en fijne feestdagen.

groetjes en tot volgende keer.

Pap en Mam

Ha vakantieganger, binnenkort krijgen wij ook het Gran-Canaria gevoel want we hebben geboekt voor februari. Hopelijk heeft Harrie geen skivakantie geboekt. Goed dat je even een relaxpauze hebt ingelast. Ik heb vanmorgen je grondzeil afgegeven bij Hanneke in Best. Wij wensen jou fijne Kerstdagen en een goede reis naar Signapore. Tot horens.xxx

Cristine

Hee meis, zo te horen geniet je nog volop van je wereldreis, thailand, lekker hoor! hier is t nu -10 en volop sneeuw!!

Nou meis, een hele fijne kerst ( hoop dat ie net zo gezellig word als die van ons vorig jaar :D) en een spetterend uiteinde daar in azie!

O ja, nog ff een klein nieuwtje, als je terug in NL bent volgend jaar moet je ff op kraamvisite bij me ;)

KUSJE!!!

Lenneke

Hoi Esther,
Weet niet of je alle reacties op jouw reisverhalen leest, maar ik wil je in ieder geval hele fijne Kerstdagen en een heel goed 2010 toewensen.
Via Hanneke laat ik je de groeten doen, dan weet je dat vast.
Ik kijk met spanning uit naar het volgende verslag!
Groetjes vanuit een heerlijk koud Nederland,
Lenneke

Martien

Hallo Tiny hoe is het aan de andere kant van de wereld zo te lezen gaat het je goed af,ik wens je nog veel reisplezier en een heel goed 2010 dat je samen met Hannekke gaat vieren.Dat is jullie wel toevertrouwd.
Groeten uit het culinaire hart van NH Best

Derrick en Moniek

Hey Esther
Je hebt groot gelijk dat je jezelf een keertje heb verwend met een heerlijke massage.
Hier is alles goed het sneeuwt nu volop dus we hebben een mooi uitzicht!
Kijk maar eens je e-mail want daar hebben we nog een leuke verrassing op gezet.
Fijne feestdagen en alvast een goed 2010 toegewenst.

Groetjes Derrick en Moniek

Bobby

Hey Es,

Mooie verhalen zeg!! Vandaag echt super veel sneeuw gevallen tussen de 15 en 20 centimeter hebben ze het over op het nieuws volop glijden over de weg dus ;)

Hele fijne kerst en een goed uiteinde en veel geluk voor 2010!!!

Veel plezier nog

Groetjes
Bobby

martinenlien@live.nl

Hallo Esther en hoe voelt het om in de warmte zonder sneeuw ed dekerstdagen te vieren leuke foto's en leuke reisverslagen hoor Wij wensen jou vanuit Best fijne kersdagen en een ondernemend 2010 toe
Heel veel lieve groetjes Martin en Lien

Leo en Anny Leenen

Dag Esther.
bij deze wensen wij je fijne kerstdagen overseas en alvast een prettigge jaarwisseling en alle goeds voor 2010.

groetjes uit een besneeuwd Someren
Anny en Leo