Time for a new adventure.....

Kedeng, kedeng....

Terwijl Nederland bedekt is met een dikke laag sneeuw, loop ik in m'n korte broek.... en ja, de melkflesjes zijn niet meer te bekennen. Het is hier nog steeds warm, benauwd en kijk er naar uit om richting Nieuw Zeeland te gaan waar de temperaturen toch iets aangenamer zijn.

Vanuit Hat Yai heb ik de trein naar Maleisië genomen. Ik had verwacht ongeveer 2 dagen nodig te hebben om naar Kota Bharu te komen.... dit werden er uiteindelijk 3. Okay, een slimmerik zal zeggen dat er een kortere weg is. Ja dat klopt, maar had niet zoveel zin om de 'wild, west border' tussen Thailand en Maleisië over te steken, vandaar de omweg.

De busreis naar Kota Bharu was het helemaal waard! Prachtige vergezichten, een chauffeur die wel de normale snelheid kon aanhouden en op een rustige manier de bus tot stilstand liet komen. Normaal doen ze dat hier wel anders en hebben ze geen idee hoe hard ze rijden.

Undecided

Heb nog geen bus gezien waarvan de snelheidsmeter boven de 0 uitkwam.

Een dagje bijgekomen in KB. In tegenstelling tot de rest van Maleisië is dit echt een mega moslimstad. Ook had ik weer een het gevoel extreem in de belangstelling te staan. Tja, je ziet hier tegenwoordig niet meer zo heel veel toeristen. Het stadje zelf is niet zo heel groot en na een uurtje of 3 had ik 't wel weer gezien. De volgende ochtend moest ik er vroeg uit voor hetgene waarvoor ik helemaal hierheen gereisd was. Namelijk de 'Jungle Train'.

Deze trein gaat gedeeltelijk door de jungle en moest zeer de moeite waard zijn. Nou bij deze...... het was verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zo'n smerige trein gezien. Vanaf mijn plaats kon ik zo al 50 kakkerlakken tellen, nog maar niet te spreken hoe het er verder uit zag. De stoelen zou je nog niet bij 'ONA' neerzetten maar rechtstreeks naar de verbrandingsovens. Onderweg had ik het idee dat ze de wielen vervangen hadden door rotsblokken. Zo comfortabel een trein normaal gesproken is, zo verschrikkelijk was deze. Van het uitzicht genieten zat er ook al niet bij, het ding reed zo hard dat het groen voorbij schoot en je nog niks kon zien.

Aangekomen in Kuala Lipis, besloten om maar niet met dit stuk roest naar Singapore te gaan. De bus, die, vergeleken met deze trein, toch de voorkeur kreeg.

De volgende bestemming was Melaka. Een oud Hollandse nederzetting met veel historie. Dat is dan ook het enige wat deze stad kan bieden.... een museum en nog een, en nog een, en nog een..... en jawel nog veel meer! Postzegels, Beauty, Islam, Books, Gouverment, History, Martime.... en ga nog maar even door.

Het andere leuke aan Melaka zijn de mega grote shoppingmalls. Ze komen hier als paddestoeken uit de grond, trouwens in heel Maleisie zijn ze flink aan 't bouwen.

De kerstdagen heb ik hier ook door gebracht en mezelf getrakteerd op een 'lunch/brunch' bij een 4* hotel. Het was werkelijk een prachtig buffet en ook nog eens erg lekker!

Ondertussen ben ik aangekomen in Singapore. Het is nu al donker en de kerst decoratie is hier op en top! De komende dagen de stad bezoeken en dan door naar Sydney!

Pap, Mam, Monique, Zus, Diny en Tita

Wij zijn op tweede kerstdag volop aan het Rummik(w)ubben ('kwubben' omdat Monique steeds wint). We hebben gisteravond culinair gegeten en veel cadeaus uitgepakt. Jouw cadeaus liggen op je kamer te wachten op je thuiskomst. We gaan nu de spelregels van Rummikub opzoeken, zodat de oudjes ook een keer kunnen winnen. ;) Groeten van ons allemaal!

Pap, Mam, Monique, Zus, Diny en Tita

P.S. Bedankt voor je leuke cadeaus onder de kerstboom!

Han

Sydney, here we come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Brigitte

Wat een avonturen. Volgens mij kan je straks niet eens meer wennen in dit koude kikkerlandje. Dan moet er weer gewerkt worden. In ieder geval fijne jaarwisseling en nog heeeeeel veel reisplezier.

Groetjes,
Brigitte, Peter, Amber, Eden en Jade

nancy.raats@home.nl

inderdaad wat een avonturen! geniet nog van de zon, want hier gaat het komende week weer opnieuw sneeuwen. hele fijne jaarwisseling in sydney en nog verder heel veel reisplezier zonder al te veel vieze beestjes!

ps bedankt voor je kaartje!

groetjes nancy

Rinie&Marloes en de boys

Geweldig al die verhalen van verre...fijn dat het goed met je gaat en dat je er flink van geniet.
We wensen je een hele bijzondere oud en nieuw ver in Sydney. Bedankt voor je kaart!!
Geniet ervan!!

Derrick en Moniek

Jammer dat de jungle train tegen viel maar och ja heb je dat ook eens mee gemaakt.
Wij hebben ook een goede kerst gehad met veel eten en drinken en natuurlijk cadeau's.
Bedankt nog voor de mooie cadeau's en de leuke kaart!
Veel plezier met oud en nieuw maar dat moet vast en zeker goed komen in Sydney.

Groetjes Derrick en Moniek

zus

Hoi nichtje van me.

Op de eerste plaats een geweldig 2010 in het verre Australië. Het kan niet mooier beginnen en dan ook nog in de zon. Hier is het nog steeds koud en de knallers vliegen ons hier al om de oren en het is nog maar 13.40 uur.
Wat attent dat je ons zo goed bedacht hebt met Kerst.
Ook TiTa hebben we bedacht met een zak vanillebrokken. Zullen inmiddels wel op zijn. De smulpaap!!!
Leuke kaart ontvangen via de post. Dank je wel.
Maak er een mooie week van in Australië en dan weer verder naar Nieuw Zeeland. Neem alles maar goed in je op, daar kun je nog jaren op teren. Een gelukkig maar vooral veilig en gezond nieuwjaar ook van tante Diny.
Groetjes, zus.

martinenlien@live.nl

Ja Ja bij jou is de jaarwisseling al voorbij en wij gaan aan een harde nacht hard werken beginnen wil je alleen wel even laten weten dat we 5 maart weer terug gaan naar Kota Kinabalu voor 5 weken geniet er nog maar van groetjes Martin en Lien