Time for a new adventure.....

Tahiti, Moorea & Rapa Nui

Bounty stranden, azuur blauwe zee, palmbomen op de achtergrond en verse cocosnoot melk! Lekker luieren en de tijd vergeten..... lees verder voor deze grandioze ervaring!

Na de laatste dagen rustig aan te hebben gedaan in Aukland ben ik naar Tahiti gevlogen. Een vlucht van 5 uurtjes naar, jawel, het bounty eiland. Op de luchthaven was het een drukte van jewelste, er komen dan ook niet al te veel vluchten hieraan en alle winkeltjes openen pas tegen de tijd dat er wat te doen is.

Had weer eens niks geregeld en bij toeval liep ik teggen ´Benny´ aan. Een Zwitser die een guesthouse heeft. Tegen een leuk prijsje.... *slik, ja het is duur hier*, een kamer met gratis transfer naar het centrum van Papeete. Het was onder tussen half 12 in de nacht, dus had weinig keuze. Het guesthouse was echter weer eens wat anders dan de tent van de laatste 21 nachten en heb me goed vermaakt. Het is toch wel heel raar dat het de volgende dag wederom 7 februari is...., Je gaat namelijk 1 dag terug in de tijd, maar zet je klok 1 uur vooruit.... kunnen jullie het nog een beetje volgen.

De eerste dag een tour over het eiland gemaakt. Alles behalve wat je verwacht van een bounty eiland. Veel regen gehad en de tourguide was ook niet geweldig. Als eerste was het geen knappe man en hij had het de hele dag over Mac Donalds... of ik deze in Azie nog niet genoeg gezien had. Niet echt een aanrader.

De volgende dag meteen de ferry genomen naar Moorea. Al duurde het een half uur, blij dat ik er was. Met de boot reizen is toch niet echt mijn ding. Op zoek naar een camping en die was er. Het was behoorlijk basic, maar voor de prijs van 25 euries voor 2 nachten mag je natuurlijk niet klagen. Samen met Ullie, een Duitser en een Frans stel die ook op wereldreiszijn, hebben we een aantal geweldige dagen gehad.

We hebben de kano genomen en zijn wezen snorkelen. Hebben met haaien en pijlstaartroggen gezwommen en ´s avonds heerlijk de BBQ aan gestoken. Het was geweldig. De 4 dagen waren echter veel te kort.

Op naar het nieuwe avontuur... Rapa Nui, of te wel Paaseiland. De meest mysterieuze bestemming van de hele reis. Heb zoveel mee gemaakt dat het teveel is om nu hier neer te tikken. Tapati festival. Het jaarlijkse festival met tal van aktiviteiten. Het duurt 2 weken, maar heb echter alleen de laatste dagen meegemaakt. Op de dat dat ik aankwam, was er in de middag een optocht. Zal nog even niks verklappen, maar jullie gaan de foto´s nog wel zien.... haha....

De dag eropging ik er op uit om een rondje te lopen ong 10 km. Het was echter zo heet en kreeg vaak een lift aangeboden. Het is hier ook niet echt normaal dat je gaat lopen, een auto is natuurlijk veel gemakkelijker. Besloot om met een Francaise, Florance het eiland rond te gaan. Zijsprak net zo goed Engels, als ik Frans, dus dat was echt een geweldige communicatie.We hebben een hele gezellige middag gehad. En het hele eiland rond gereden. Haddus na 2 dagen allesalzo´n beetje gezien. Op 1 ding na.....

De vulkaankrater aan de andere kant van het eiland. Het was ong. 30 km lopen...alvast geoefend voor de wandel in Juli.... helaas niet de afstand gehaald.De heen weg ging prima, heerlijk windje, ver was het wel, ennatuurlijk weer eens verdwaald op de enige weg diedaarheen.De Ranu Raraku was dan ook wel het allermooiste van het eiland! Het m´n ogen uitgekeken. Weet niet of het aan de wilde paarden lag die daar in volle galop doorde kratergalloperden of aan de prachtige beelden in en rondom de krater.

Na 2 uurtjes op weg naar de camping. Helaas heb ik de afstand niet gehaald. Het was zo warm en m´n drinkwater was op, dus het laatste stukje gelift. De Moai zijn adembenemend en de mensen zijn hier geweldig...

Ondertussen ben ik aangekomen in Santiago. Wat een super gaaf hotel. En het allerbelangrijkste... EEN ECHT BED! Heb de beschikking over een woonruimte, mega grote slaapkamer, badkamer met alles erop en eraan en inloop kast. Fantastisch! Gisteren heerlijk gegeten.

Vandaag op ondekkings tocht in de stad.

* nog even wat aangepast, op 18 februari.... m´n internet tijd was vorige keer verstreken.

nancy

hoi Esther,

wat weer een geweldige belevenissen, goede reis morgen! geniet van de luxe en hopelijk is het er net zo mooi als op de bounty eilanden!

groetjes Nancy

groetjes Nancy

zus

Esther, wat een mooie blauwe luchten daar, kunnen wij alleen maar van dromen. Moeten nu niet aan water in de buitenlucht denken, brrrrrrrrrr. Nog steeds koud hier en en ligt nog steeds sneeuw. Wat een goed idee van jou om juist dit jaar (en 4 maanden van vorig jaar) op wereldreis te gaan!!!. Dit moet je aangevoeld hebben???? Veel plezier in het voor jou zo wel bekende NH hotel, en geniet van je verblijf in Santiago etc... Veel groetjes, zus.

Lien

Hoi Esther, ik heb het weer met veel interesse gelezen en weer begrepen dat je jezelf uitstekend hebt vermaakt en ja dat het moois was dat geloof ik zeer zeker veel plezier in santiago en tot je volgende mail
Groetjes martin en Lien

Derrick en Moniek

Hoi Esther

Wat een mooie belevenissen wij zijn erg jaloers op jou! Wij zitten hier wederom in de regen regen regen bah!
Geniet nog van je laatste weekjes want je mag alweer bijna terug naar NL komen.
Wij kijken uit naar jou terug komst dus tot snel!

Groetjes Derrick en Moniek

Piet en Marja

Wat zal jij straks weer moeten wennen aan de bezigheden van alle dag als je weer thuis bent !!!
Ik kan je verzekeren het wendt snel, na twee dagen thuis te zijn van een zonnige 14 daagse vakantie op Gran Canaria zitten we nu weer in een nat en koud Nederland. Geniet er nog even van !!!
Groeten en een kus van ons.