Time for a new adventure.....

De eerste weken Chili

Aangezien de uurtjes even rustig voorbij gaan, zal ik jullie alvast vertellen wat ik de eerste week hier meegemaakt heb. Natuurlijk kijk ik nu een beetje anders op de week terug, lees verder dat weet je waarom.

Na alle luxe gehad te hebben in het NH hotel, was het toch even moeilijk om weer op pad te gaan. Wetende dat je de aankomende weken niet zult genieten van een mega grote kamer, met tv, bad, en heerlijk matras.

Het plan was eigenlijk om een ticket te boeken naar Punta Arenas in 't zuiden en dan terug te reizen naar Santiago. De goedkope vliegtickets waren echter voor heel februari al uitverkocht en en om nog eens 450 euro uit te geven aan een ticket ging me een beetje te ver. Een andere optie was om naar Buenos Aires te reizen en dan een ticket naar Ushihuahua te reizen. Met misschien nog een boottochtje Antartica.... helaas, zit niet meer in 't budget, en 't zou een bus tocht van uren en uren betekenen om terug te reizen naar Santiago. Ook daar niet zoveel zin in.

Dus uiteindelijk besloten om al bussend naar 't zuiden te reizen en dan terug te vliegen naar Santiago. Santiago is een leuke stad. Heb echter alleen het Centro gedeelte bezocht met, jawel, Plaza de Armas. De volgende dag ben ik naar Valparaiso gegaan. Deze stad ligt ten noorden van Santiago aan de kust.

Valpo is een stad vol met graffiti. Grote kunstwerken op vele huizen en schuttingen. Heel apart en natuurlijk heel veel te zien in deze Unesco stad. Daarom besloot ik nog een dag langer te blijven. Er waren de dag erop namelijk BMX Streetraces. Dat wou ik wel eens zien in deze zeer stijle straten. Het was geweldig. Deze jongelui hebben pas echt lef. Laat jullie de foto's zeker zien als ik terug ben. Er werd zelfs vanaf huizen gesprongen en 't ging oerhard.

De dag erna doorgereist naar het plaatsje Talca. Waar ik in ee heel leuk moteletje had geslapen. Deze knusse stad met de vele marktkraampjes en winkeltjes was echt gezellig. Verder zijn hier echt tientallen banken te vinden. Straten vol. Zelfs de Rabo was vertegen woordigd. Helaas kwam ik daar pas achter nadat ik gepind had.... damn.

Chillian is de volgende stop.Een hele andere stad dan Talca. Meer een klein werkstadjewaar weinig te beleven valt. Daarom na 1 nachtje doorgereisd naar Villarrica.De gate way naar de NP's. Je ziet dan ook meteen dat het toerisme hier weer de boven hand heeft. Veel handwerkkraampjes met souvenirs maar verder weinig spectaculairs.

Een dag tripje gemaakt naar wat kleinere plaatsjes waar prachtige uitzichten waren op devulkaan.

Dan naar Pucon. De plaats waar ik verbleef toen de aardbeving plaats vond. Eveneens heel toeristisch, maar met heel veel aktiviteiten. Helaas dat deze allemaal afgelast werden de dag na de aardbeving.

Zoals ik in 't begin al zei kijk ik met gemengdegevoelens terug. Alle steden die ik vorige weer bezocht heb zijn zeer zwaar getroffen door de aardbeving.Vooral de stad Valparaiso met alle oude gebouwen en graffiti heeft 't zwaar maar ook Talca.Echt zonde.

Morgen ga ik doorreizen naar het zuiden, hier heeft de aardbeving ook weinig schade aangebracht. De NP's zijn waarschijnlijk nog de gehele week gesloten en ga daarniet op wachten. Helaas geen vulkaan beklimming.... dat zal moeten wachten tot ik ooit nog ga terugkomen hier.

Dus tot zover de reisin het prachtige Chili.

Reacties

Reacties

zus

Esther, goed van jou dat je verslag doet na de verwoestende aardbeving die een deel van Chili heeft getroffen. Jij hebt gweldig geluk gehad, dat je op dat moment op een veilige plek was. Je kunt het allemaal relativeren op de jouw bekende manier. Wij zien dagelijks op t.v beelden die de schade laten zien die is aangericht. Maak er nog enkele leuke weken van. Groetjes, Zus en Tante Diny

Toon

Ha die Eshter,

Bedankt voor je mooie kaart. Ik begrijp dat je over enkele weken naar huis komt. Geniet van je laatste fase en gauw tot ziens

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!