Time for a new adventure.....

Donde esta la chica?

Ondertussen ben ik weer verder gegaan naar het zuiden. Zoals jullie hebben kunnen lezen is alles in ´middle Chili´ gesloten en zag daarom niet echt het nu om daar langer te blijven. Het enige nadeel... hoe verder zuidelijker, hoe kouder dat het word.

De eerste stop is Puerto Varas. Een plaatsje net boven Puerto Montt. Het was eigenlijk een beetje toeval dat ik hier terecht kwam, want ben ik de ochtend naar het busstation gelopen en gevraagd of er misschien een bus naar ´t zuiden ging. Dit was een van de weinige bussen dus zou wel zien waar ik uitkwam.

Echter was ik de enige die naar Puerto Varas ging en werd op de snelweg uit de bus gezet. Ook weer eens wat anders..... Oja, even oversteken

Surprised
en dan een lokaal busje nemen naar de stad. Gelukkig dat er niet al teveel verkeer was, omdat ze een brandstof probleem hadden na de aardbeving.

M´n spullen gedropt in de hostel en het stadje gaan verkennen. Er zou een prachtig zicht zijn op 3 vulkanen, maar helaas was het weer eens zo bewolkt dat er niks te zien was. Heb me vermaakt met het bekijken van kerken en gebouwen in de stad. Natuurlijk kom je altijd bekenden tegen. Zo nu alle backpackers waarmee ik ´vast zat´ in Pucon. In de avond was de bewolking gelukkig opgetrokken en was het uitzicht inderdaad adembenemend.

Aangezien ik nog ongeveer een weekje de tijd had voor mijn volgende aktiviteit ben ik samen met Erik en Erik uit Zwitzerland naar het eiland Chiloe gegaan. Dit eiland staat bekend om de houten kerken die daar staan. Na de aardbeving van 1960 zijn ze wel allemaal herbouwd, maar toch was het leuk om een paar van deze kerken te bezoeken.

De Erik´s hadden het plan om naar een NP te gaan en daar te gaan hiken, om daar te komen was niet echt een probleem, maar terug..... besloot niet mee te gaan en nog een dag in ´t hostel te blijven. ´s Avonds kom ik Twan tegen uit de wereldstad, Vorstenbosch en hij heeft precies dezelfde plannen als ik in de planning en we besluiten de komende weken samen te reizen.

Hij had een auto gehuurd, dus ben alsnog naar het NP Chiloe geweest en hebben alle wegen van het eiland gezien. In Castro was het even moeilijk om een hostel te vinden en we waren nogal verrast om hier een zogenoemd ´blue light district´ tegen te komen.

Op 12 maart was het eindelijk zover..... We gaan de komende dagen varen op de Navimag Ferry. Deze gaat van Puerto Montt naar Puerto Natales in ´t zuiden. Het duurt 3 nachten en 4 dagen.

Het was werkelijk een geweldige ervaring. (op 1 nacht zeeziek na en alle kou!) Niet alleen prachtige uitzichten en een gigantische gletsjer gezien, maar ook de gezelligheid met alle mensen aan boord. Alles inclusief, dus 3x per dag een uitgebreide maaltijd is ook wel eens luxe voor de budget backpacker. Om te tijd te doden natuurlijk bergen sudoku puzzels gemaakt, maar ook naar de lezingen over pinguings, patagonie en gletsjers bijgewoond. In de avond werden er film avonden georganiseerd en de laatste avond Bingo en Party.

De laatste avond dacht meneer Marcello.... de entertainer van de boot, me nog even voor aap te zetten door een dansje te moeten doen....hahahaha

Wink
, had ie dus mooi de verkeerde te pakken.

Op dit moment zit ik in Puerto Natales en zijn Twan en ik alles aan ´t uitzoeken voor de ´W´ hike in een van de mooiste NP ter wereld, Torres del Paine.

Ik zit op dit moment zover van het ´terra moto´ gebied af dat ik totaal geen last meer heb van aardbevingen, dus jullie hoeven je geen zorgen meer te maken.

Reacties

Reacties

Derrick en Moniek

Hoi Esther

Zo te lezen vermaakt jij je nog goed! Je hebt ook een geluk dat je altijd weer mannen tegen komt op je reis haha. Zal vast erg gezellig zijn!
Wel jammer dat je weer zee ziek bent geworden op de boot. Misschien toch de volgende keer met een ander vervoers middel.
Geniet nog van alles en tot snel.
Groetjes Derrick en Moniek

Jan Willem

Hoi, alles is dus prima met jou haha. Het zal best prachtig zijn. En er wandelen daar dus meer hollanders rond. Die kom je overal tegen, ik kwam ze in januarie ook overal tegen. Hey veel plezier verder.

zus

Hallo Esther.
Je moet toch veel ruimte hebben in je hoofd om al die indrukken te onthouden en te verwerken. Foto`s helpen je gelukkig. Fijn voor je dat je af en toe weer wat bekende gezichten tegenkomt, zodat je samen ervaringen kunt delen. Leuk om iemand uit je eigen omgeving (Vorstenbosch)!!! te ontmoeten en de verdere reis af te maken. Let goed op jezelf en eet wat je lekker vindt. Nog veel plezier want het is voorbij voor je het weet. Heel veel groetjes uit het lente-achtige Haps. Zus en Tante Diny.

Marloes

Hoi Esther,

Geweldig om al je verhalen te lezen over die verre reizen van je. We hopen dat je nog een hele fijne tijd tegemoet gaat en geniet ervan!!!
Tot gauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!