Time for a new adventure.....

Hola Argentina

De laatste weekjes zijn aagebroken

Frown
.... maar om toch nog even wat nieuws mee te nemen, besluit ik om nog even de grens over te gaan naar Argentinë.
Cool

Na de sportive hike in Torres Del Paine, even wat rust in het plaatsje El Calafate. Volgens vele backpackers een ´must see´, want iedereen had het erover. Op naar dit mega toeristische plaatsje. Het was inderdaad leuk om te zien, maar verder niet zo heel veel te doen.

Samen met Mandy en Fiona bezoek ik de Perito Moreno gletsjer. Het was inderdaad heel anders dan de Fox en Franz Joseph in New Zealand en dan ook zeer de moeite waard. De gletsjer veranderd constant en er veel dan ook heel wat ijs naar beneden toen we stonden te kijken.

De dag erop samen met Fiona de bus genomen naar het plaatsje El Chalten. Waar maar een 150 inwoners hun huis hebben. Het ziet eruit als een spookstadje. Waarom weet ik niet meer, maar er is in ´t verleden wat gebeurd zodat ´t bijna van de kaart gespoeld is...... Het was nog een heel karwei om een hostel te vinden. Alles zat namelijk vol en dat buiten het seizoen....

´s Middags alweer op pad voor de volgende hike. Ben de hike´s eigenlijk al behoorlijk zat en aangezien m´n gezondheid het een beetje laat afweten was het een hele opgave. Fiona als ´health specialist en joga instructor´ had echter energie voor 10. Gezellig was het zeker.

De volgende ochtend extra vroeg opgestaan voor, jawel, de volgende hike naar de Fritz Roy berg. Was eigenlijk doodziek, maar ja, je bent nu toch hier dus eruit en oppad. Het weer was echt blamage.... de wind was zo sterk en het was fris. Het enige wat een beetje leuk was op de route, waren de ´Woody Woodpeckers´ die in de bomen verstopt zaten. De beg zelf was nauwelijks te zien met alle bewolking die er om heen hing. Het besluit was dan ook snel gemaakt, en we besloten terug te lopen naar het begin punt. Het weer werd er niet beter op en na nog even de waterval bekeken te hebben zijn we terug gegaan naar de hostel.

Fiona nam de bus al terug en ben ik terug m´n bed in gegaan. De volgende ochtend voelde ik me al een stuk beter en ben ik ook terug gegaan naar El Calafate waar ik nog een paar dagen rond gewandeld heb.

De volgende stop ik de Argentijnse stad Rio Gallepos. Nou ja, op de kaart is het een echte stad, maar in werkelijkheid niet echt meer als ´Someren City´. Het was ook nog eens zondag dus alles gesloten. Na 1 nachtje terug naar Chile.

Bye bye Argentina..... op naar Punta Arenas waar het koud en heel slecht weer was. Zo wil ik m´n reis niet afsluiten, op naar Sky Airways en m´n ticket naar Santiago een paar dagen eerder gezet. Daar is toch net even wat weer te beleven. Het nadeel van vluchten verzeten.... nieuwe vluchttijden. Om half 6 in de ochtend moest ik al op het vliegveld staan en om half 7 de lucht in.

Daarnaast nog 2 tussenstops voordat het vliegtuig in Santiago zou landen. De laatste stop was een ´bijna crash´ ervaring, de piloot was het vliegveld waarschijnlijk even kwijt.....

Undecided

Toch veilig in Santiago aangekomen, en aangezien m´n tas 19 kg weegt kan er dus nog 4 kg aan nieuwe kleding bij dus................... SHOPPEN!

zus

Ha die Esther!!!
Ja nu wordt het menens, het einde is bijna in zicht. Je herkent Someren stad zelfs zover van huis. Dat is een goed teken. Wel goed voor jezelf zorgen, en op tijd gas terug nemen. Het is natuurlijk nooit leuk om je ziek te voelen, maar al helemaal niet tijdens je wereldreis.
Geniet nog even, want thuis is het zo weer routine werk!!! Stal uitmesten, Tita vertroetelen, hooibalen sjouwen, water bak vullen etc etc....Hoop zo je te zien bij " Oele Ton" Heel veel groetjes, Zus en Tante Diny

Han

Nou Es geniet er nog even van!!!! X Han

Derrick en Moniek

Hey Esther

Geniet nog van je laatste week! Volgende week om dit tijd stip ben je weer lekker thuis in je vertrouwde omgeving. Wij wachten vol smacht op je!
Groetjes Derrick en Moniek

Martien

Esther geniet nog even van je mooie leventje,voordat je het weet zit je weer in het mooie Nederland

Groeten Martien

Pap en Mam

Esther, fijne paasdagen en geniet nog van de laatste week voor dat je weer thuis bent. We tellen de dagen af, hetzelfde als wat jij deed voor je vertrok.
Groetjes en tot zaterdag !!!

Arno

Hee Eshter,

De laatste loodjes en dan weer in het mooie vertrouwde brabant
En weer dichter bij NH en dan niet vergeten te bellen !!
mis mijn maatje van de FO en alle gesprekken die we dagelijks hadden.
Ben helemaal afgekickt hehe
Dus ........... tel af Have a safe trip home and see you back as part of the NH world
Groetjes
Arno

Anita Mutsers Asten

Hallo Esther,
Ik heb je site bewonderd en een beetje gelezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Super, en die foto's, echt helemaal te gek. Jullie mam heeft volgende week donderdag een afspraak voor jouw gemaakt dus dan wil ik graag alle verhalen horen. Geniet nog heel even.
Groetjes Anita

Jan Willem

Hoi, nou het is volgens mij een hele belevenis geweest en het normale leven zal best wel weer wennen zijn. Hey de groeten.